Pomysł Polki podbił australijski rynek
Australijczycy oszaleli na punkcie
wymyślonego przez nidziczankę Joannę Wojtalik kolorowego magazynu,
który na butelkach wody mineralnej zastępuje tradycyjną etykietę -
informuje "Gazeta Olsztyńska".
14.04.2006 | aktual.: 14.04.2006 06:24
"iLove", czyli woda mineralna z 32-stronicową gazetą, to pierwszy na świecie "magazyn na butelce". W lutym ten nietypowy miesięcznik o modzie i życiu gwiazd trafił na australijski rynek, gdzie bije rekordy popularności. Tylko w marcu sprzedaż osiągnęła prawie 135 tys. egzemplarzy. Teraz Asia ze swoim pomysłem wyrusza na podbój świata.
Wymyśliłam ją jeszcze na studiach marketingowych - mówi Joanna Wojtalik. Mieliśmy na zajęciach opracować innowacyjne metody sprzedaży wody. Pomyślałam, że ludzie zwracają uwagę na etykietkę przyklejoną do butelki, więc można ją z powodzeniem zastąpić gazetą. Pomysł spodobał się nie tylko szkolnemu wykładowcy, ale przede wszystkim australijskim przedsiębiorcom, którzy wyłożyli pokaźne sumy na jego realizację - opowiada.
Kiedy Asia opatentowała "magazyn na butelce", produkcja ruszyła pełną parą. O Joannie Wojtalik rozpisywały się gazety, była m.in. na pierwszej stronie popularnego w Australii dziennika "MX". Teraz próbuje rozreklamować pomysł na wszystkich kontynentach - na początku kwietnia była m.in. w Nowym Jorku, Paryżu i Berlinie.
Mimo że zwiedziłam kawałek świata, zawsze najchętniej przyjeżdżam w moje rodzinne strony. Tu mam przyjaciół i rodzinę - przyznaje.
Joanna wyjechała z Nidzicy 12 lat temu. Córka była wtedy w drugiej klasie liceum. Spakowałyśmy walizki i poleciałyśmy do mojej drugiej córki do Australii - opowiada mama Joasi. No i już tam zostałyśmy - dodaje rozmówczyni "Gazety Olsztyńskiej". (PAP)