Pomorskie ma nowe logo. Zaprojektował je znany grafik Andrzej Pągowski
Czerwono-pomarańczowy wykrzyknik, za nim odręcznie napisane słowo "Pomorskie", a do tego hasło: "życia pełne". Tak wygląda zaprezentowane, nowe logo naszego regionu. Ma przyciągać do nas zarówno turystów, jak i biznesmenów.
- Na pewno nikt koło tego logo nie przejdzie obojętnie, zastanowi się i je zapamięta. Bo ono jest proste i funkcjonalne. I, na czym nam zależało, to nie jest żaden obrazek do zapamiętania. A wykrzyknik pełni rolę zaczepki: poczekaj, zobacz, to jesteśmy my! Sądzę więc, że to logo ma szansę zostać zapamiętane i ma szansę spajać wszystkich - mówi Marta Chełkowska z Urzędu Marszałkowskiego.
Prace nad logiem województwa pomorskiego trwały ponad rok i kosztowały 90 000 złotych. Jego autorem jest znany grafik Andrzej Pągowski. Jak mówi, proces tworzenia trwał długo, bo poprzedziły go profesjonalne badania społeczne, co do oczekiwań wobec logo. Na temat projektu rozmawiano też z wieloma ważnymi osobowościami z Pomorza.