Trwa ładowanie...
d2b2uxu

Polskie obozy koncentracyjne nigdy nie istniały. Tygodnik musi sprostować informację

Portal newsweek.pl został zobowiązany do sprostowania błędów historycznych w jednym ze swoich tekstów. Nieprawdziwa informacja dotyczy "polskich obozów koncentracyjnych". Autor nazywał tak komunistyczne obozy pracy utworzone przez Rosjan.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Polskie obozy koncentracyjne nigdy nie istniały. Tygodnik musi sprostować informację
(PAP, Fot: Paweł Supernak)
d2b2uxu

- Sąd podzielił naszą argumentację w całości uznając, że w zasadzie każdy Polak ma prawo wnosić o sprostowanie informacji nieprawdziwych o polskich obozach koncentracyjnych po 1945 r. Dobrze, że udało nam się przekonać sąd, że jeśli każdy Polak nie będzie mógł prostować kłamstw o Polsce to gazety w Polsce, a tym bardziej na świecie, będą mogły podawać każda nieprawdę i nikt nie będzie mógł oponować – powiedziała mec. Monika Brzozowska-Pasieka prowadząca sprawę.

Chodzi o artykuł Pauli Szewczyk pt. "Po wyzwoleniu nazistowskich obozów Polacy ponownie je otworzyli? 'Mała zbrodnia' Marka Łuszczyny", który w styczniu 2017 r. opublikowano na portalu newsweek.pl. Ówczesny prezes Reduty Dobrego Imienia Maciej Świrski wnioskował o sprostowanie informacji dotyczącej "polskich obozów koncentracyjnych". Dowodzi, że te nigdy nie istniały, a w artykule jest mowa o komunistycznych obozach pracy, które stworzyli Rosjanie.

d2b2uxu

#dziejesienazywo: Polska będzie ścigać za "polskie obozy śmierci". Ewa Ewart: totalna utopia

Przedstawiciele RDI dowodzą, że "jest to niezwykle ważny wyrok i pierwszy tego typu w Polsce w sprawie o sprostowanie".

Źródło: rdi.org.pl

d2b2uxu

Podziel się opinią

Share
d2b2uxu
d2b2uxu