Polskie miasta walczą o turystów
Chwytliwe hasła, billboardy, reklamy na
autobusach, cukierki w kształcie prezerwatyw. Tak polskie miasta
walczą o turystów i inwestycje. Eksperci twierdzą, że to się
opłaca - pisze "Życie Warszawy".
11.05.2007 | aktual.: 11.05.2007 07:16
Moda na stolice minęła. W rankingach atrakcyjności biznesowej i turystycznej dominują inne miasta. Pionierem promocyjnego wyścigu jest Wrocław. Ale w jego ślady szybko poszli inni.
Pod względem liczby turystów i nowych inwestycji nie mają sobie równych Wrocław i Kraków. Dzięki planom prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza, w miasto zainwestowano już 300 mld euro, powstało sto tys. nowych miejsc pracy - informuje dziennik.
Kraków przyciąga najwięcej turystów z zagranicy. Amerykańska agencja turystyczna Orbitz uznała go za najmodniejsze miasto 2007 roku. Rok temu Kraków odwiedziło ponad 7 mln turystów. W tym roku może być więcej, bo miasto w czerwcu obchodzi 750-lecie.
Głośno ma też być o stolicy, ale na razie jest kiepsko. Warszawa chce się promować głównie za granicą i korzystać z doświadczeń Krakowa czy Wrocławia.
Doświadczenie w promowaniu się za granicą ma już Wrocław. W ubiegłym roku miasto reklamowało się na Ukrainie i w Anglii.(PAP)