Polskapresse pracuję nad nową ogólnopolską gazetą
Od listopada 2006 w Polskapresse rozpoczynają pracę byli pracownicy "Newsweeka" m.in. Tomasz Wróblewski oraz Paweł Fąfara.
02.10.2006 09:15
Tomasz Wróblewski, poprzednio wydawca, redaktor naczelny i główny autor rynkowego sukcesu tygodnika Newsweek Polska obejmie od listopada stanowisko wiceprezesa Polskapresse oraz dyrektora zarządzającego - będzie m.in. prowadził od strony wydawniczej oraz biznesowej nowe projekty Grupy – podano w niedzielę w komunikacie przesłanym do wortalu Wirtualnemedia.pl.
Paweł Fąfara, poprzednio zastępca redaktora naczelnego Newsweek Polska, obejmuje funkcję szefa i redaktora naczelnego nowego projektu ogólnopolskiego.
- To wyzwanie co najmniej równe Newsweekowi, choć skala i perspektywy nowych inicjatyw są znacząco większe - mówi Tomasz Wróblewski.
Paweł Fąfara, który wkrótce rozpocznie kompletowanie nowego zespołu dodaje, że z zawodowego punktu widzenia będzie to na rynku prasowym najciekawszy projekt od kilku lat.
Według Prezes Polskapresse Pani Doroty Stanek obecność Tomasza Wróblewskiego oraz Pawła Fąfary jest gwarantem sukcesu nowego projektu wydawniczego Polskapresse. Z wielką radością witamy ich w naszym zespole – dodaje Dorota Stanek.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji Polskapresse nie chce tworzyć nowego dziennika, tylko dodatek ogólnopolski dla swoich tytułów regionalnych.
- To dobry pomysł z perspektywy reklamowej, który nie musi wiązać się z tak dużymi kosztami, jakich wymagało np. wprowadzenie "Dziennika" przez Axel Springer. To dobry ruch obronno-zaczepny, który Polskapresse wypada teraz wykonać - mówi Rafał Oracz, dyrektor ds. marketingu i nowych projektów firmy CR Media.
- Pomysł jest prawdopodobnie powieleniem doświadczeń jakie Polskapresse miała z tygodnikami lokalnymi, ale na większą skalę. Dzienniki Polskapresse przejmując lokalne tygodniki najpierw "oswajały" czytelników poprzez 'wkładkowanie' dziennika do tygodnika po to, żeby po jakimś czasie odwrócić role i przekształcić tygodnik w strony lokalne dziennika regionalnego. W skali ogólnopolskiej może to wyglądać podobnie. Najpierw Polskapresse wykorzysta efekt parasolowy dzienników regionalnych wobec stron/wkładki/tytułu ogólnopolskiego, a potem w zależności od powodzenia projektu zdecyduje się na jego usamodzielnienie albo zamieni dzienniki rolami. Żeby nowy projekt nie stał się tylko wkładką integrującą ofertę dla reklamodawców musi uzyskać wiarygodność redakcyjną i do tego na pewno potrzebny jest pan Wróblewski i jego ludzie. Na obszarach gdzie Polskapresse nie ma swoich dzienników tytuł prawdopodobnie będzie funkcjonował sam albo w porozumieniu z dziennikami Orkla Press Polska. Z perspektywy reklamowej nowy projekt
będzie w bardziej czytelny sposób pokazywać czym jest połączona siła dzienników regionalnych. Pierwszym krokiem na tej drodze było stworzenie pakietów przez Media Tak. Nie podzielam też opinii, że Passauer nie ma zaplecza i doświadczenia w tworzeniu takich projektów. Niewykluczone że będzie on wspólnie finansowany przez Polskapresse i Orklę - dodaje Oracz.
Polskapresse jest dziś jednym z trzech największych Wydawnictw prasowych w Polsce.