Polskapresse bliżej nowego dziennika
Polskapresse uruchomiła pierwszy z działów przyszłego ogólnopolskiego projektu. Kto pracuje w projekcie?
23.02.2007 07:10
Od 1 marca br miejsce Agencji Prasowej Polskapresse zajmie tworzony dział krajowy nowopowstającego dziennika. Dziennikarze pracujący dotychczas w APP wejdą do zespołu przygotowującego nową ogólnopolską gazetę i w przyszłości podlegać będą szefowi działu krajowego.
- Zarząd Polskapresse uznał, że nie ma uzasadnienia dla funkcjonowania osobnej agencji informacyjnej. Jednocześnie bez zmian pozostaje system wymiany materiałów, model pracy oraz sposób przesyłania tekstów przygotowanych centralnie do dzienników regionalnych Polskapresse. Teraz już w ramach nowego projektu powstawać będzie aktualny i bogaty serwis prasowy z wydarzeń o charakterze ogólnopolskim oraz materiały na zlecenie dzienników - podano wczoraj w komunikacie.
Nowy tytuł przygotowuje zespół liczący ok. 100 osób. Redaktorem naczelnym jest Paweł Fąfara a pomagają mu: Tomasz Wróblewski (wiceprezes Polskapresse), Ewa Wilcz-Grzedzińska, Wojciech Rogacin i Paweł Siennicki.
Szefem redakcji sportowej został Robert Zieliński, w którego zespole pracują: Janusz Basałaj i Paweł Zarzeczny.
W skład ekipy przygotowującej nowy ogólnopolski projekt wchodzą jeszcze m.in.: Joanna Dreda (przyszła z Twojego Stylu), Joanna Jachmann (ostatnio Gala), Barbara Mietkowska (“Look”).
Wg "Rzeczpospolitej" debiut gazety nastąpi na rynku pod koniec roku. Zawartość dziennika miałaby być w części mutowana lokalnie, a jego grzbiet krajowy miałby powstawać w Warszawie. r.
Jak pisała na początku stycznia „Gazeta Prawna”, powołując się na nieoficjalne informacje, wydawnictwo Polskapresse prowadziło rozmowy z brytyjskim funduszem Mecom, właścicielem 12 tytułów Mediów Regionalnych, byłej Orkli Press Polska. Rozmowy dotyczyły wspólnego wydawania dzienników regionalnych, na których bazie ma powstać nowy ogólnopolski dziennik.
Dzięki temu projekt ogólnopolskiego dziennika Polskapresse na bazie tytułów regionalnych, ukazywałby się w całym kraju ze sprzedażą przekraczającą 800 tys. egzemplarzy miesięcznie. Dawałoby mu to pozycję niekwestionowanego lidera rynku.
Grupa wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau. Wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje 8 dzienników o łącznej tygodniowej sprzedaży 2,8 mln egz. Dzienniki te czyta 34% mieszkańców w 6 największych regionach Polski.