Polska prezydencja pod znakiem serów, miodu, ziół i gęsiny
Na portalu polskiej prezydencji www.pl2011.eu, który rusza w połowie czerwca, będzie można m.in. obejrzeć filmik w wersji 3D, poczytać komiks, a może nawet przejrzeć blogi polskich ministrów. Strona ma również promować polskie produkty lokalne takie jak: sery, miody, zioła, gęsinę. Prezydencja ma już profile na Facebooku i Twitterze.
23.05.2011 | aktual.: 23.05.2011 18:50
Nowy serwis polskiego przewodnictwa w Radzie UE, dostępny w czterech językach: polskim, angielskim, francuskim i niemieckim, będzie skierowany zarówno do zwykłych czytelników, jak i do polityków, urzędników przyjeżdżających do Polski na różne spotkania. Podczas półrocznej prezydencji w naszym kraju planowanych jest ponad 300 spotkań.
Na stronie www.pl2011.eu będzie można dowiedzieć się, jaki jest kalendarz spotkań politycznych, agenda posiedzeń, a także, jakie wydarzenia kulturalne odbywają się w konkretnych miastach. Informacje o Polsce oraz aktualności związane z prezydencją mają być dwoma podstawowymi kategoriami wiadomości dostępnych na stronie.
- Chcemy dawać możliwie szeroką informację o wszystkim, co dotyczy prezydencji, dlatego będziemy pokazywać to, co dzieje się zarówno w Polsce, jak i w Brukseli - powiedziała dyrektor departamentu koordynacji przewodnictwa Polski w Radzie UE w MSZ Joanna Skoczek.
Na stronie będzie można obejrzeć krótki filmik animowany w wersji 3D o polskiej prezydencji. Skoczek nie chciała zdradzić szczegółów. Powiedziała tylko, że będzie to filmik "w oderwaniu od haseł politycznych".
W przygotowaniu jest także komiks popularyzujący ideę różnorodności kulturalnej w Europie. Ma być dostępny w kilku wersjach językowych, w formie drukowanej i elektronicznej. Historia zawarta w komiksie ma mieć odniesienie do wspólnego dziedzictwa europejskiego w literaturze.
Skoczek nie wykluczyła, że na stronie będzie można poczytać blogi prowadzone przez ministrów, czy rzeczników prezydencji. W tej chwili nie jest to jednak jeszcze pewne.
MSZ przygotowuje dwie kilkudziesięciostronicowe publikacje w języku angielskim dla zagranicznych gości. Treść tych materiałów ma być także dostępna na stronie.
Pierwsza z nich zatytułowana "About Polska" ma być formą przewodnika, w którym o ciekawych miejscach w Polsce, wartych zobaczenia, opowiadają m.in. kompozytor Leszek Możdżer, czy podróżnik Marek Kamiński.
Druga publikacja pt. "Cuisine PL" będzie promowała polskie produkty lokalne takie jak: sery, miody, zioła, gęsinę. Na ich podstawie 16 kucharzy z całego kraju, w tym także obcokrajowcy, przyrządzi polskie dania; przepisy zostaną udostępnione.
Od ponad dwóch lat działa już strona przygotowań do polskiej prezydencji - www.prezydencjaue.gov.pl. Po uruchomieniu oficjalnego serwisu, część danych z tej strony trafi na nową stronę. W opinii Skoczek, strona ta okazała się dużym sukcesem; średnio w miesiącu odwiedza ją blisko 200 tys. osób.
Od dłuższego czasu działa też profil prezydencji na Facebooku w języku polskim; za kilka tygodni ma zostać uruchomiony także w wersji angielskiej. Polskie przewodnictwo promowane jest też na portalu YouTube, a także na Goldenline i na Twitterze. W przygotowaniu jest też profil na Naszej-Klasie.