Polsat zarobił na TOPtrendach 7,9 mln zł
Na scenie sopockiej Opery Leśnej w dniach 8 - 11 czerwca miał miejsce festiwal TOPtrendy.
Festiwal oglądało średnio 2,23 mln widzów, czyli ponad 20 proc. widowni zgromadzonej w tym czasie przed telewizorami. Rok temu festiwal oglądało 2,45 mln widzów z udziałem stacji na poziomie 22,9%. Największą widownię w tym roku przyciągnął pierwszy wieczór festiwalu – 2,57 mln widzów, udział wyniósł 24,4%. Drugi dzień oglądało 1,95 mln widzów z udziałem 16,92%. Natomiast trzeci dzień 2,1 mln widzów z udziałem stacji 20,6% - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
W tym czasie na konkurencyjnych stacjach jedynie TVP 1 miała większą oglądalność w pasmach transmisji festiwalu TOPtrendy. Średnia oglądalność Jedynki wyniosła 2,86 mln, udział 26,31%. Niewątpliwie była to zasługa serialu Ranczo nadawanego 10 czerwca. Średnia oglądalność TVP 2 wyniosła 1,95 mln widzów, TVN-u – 1,63 mln widzów.
Festiwal TOPtrendy 2007 cieszył się popularnością szczególnie u kobiet – które stanowiły 62,75% całej telewizyjnej widowni. Widzowie zgromadzeni przed telewizorami mieli przeważnie między 35 a 59 lat. Wpływy z reklam i plansz sponsorskich wokół festiwalu wyniosły 7,9 mln zł. Główni reklamodawcy to Veroni Mineral – 341,9 tys. zł, Plus GSM – 340,2 tys. zł i Play – 248,5 tys. zł.
Podobne informacje:
Festiwal TOPtrendy za nami - jaki był?
Gwiazdy na festiwalu TOPtrendy
Chajzer i Cichopek na TOPTrendach
Gwiazdy w koncercie 'trendy', Doda otworzy TOP
TOPtrendy zamierza pobić Opole