Polsat ukarany za reklamy
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
postanowiła, że ukarze Telewizję Polsat za niedostosowanie się do
przepisów nowelizacji ustawy o rtv i zbyt częste przerywanie
programów reklamami - poinformowała rzeczniczka
przewodniczącej KRRiT Dorota Jasłowska.
26.05.2004 | aktual.: 26.05.2004 18:27
Dodała, że kara nie może przekroczyć sumy 50% opłaty za roczne używanie częstotliwości telewizyjnej. Według informacji PAP, może chodzić nawet o kilka milionów złotych.
Z monitoringu TV Polsat, przeprowadzonego przez KRRiT, wynika, że na emisji ponadlimitowych reklam Polsat w dniach 1-23 maja zarobił około 12 mln zł.
Nowelizacja ustawy o rtv weszła w życie 1 maja; dostosowuje polskie prawo medialne do norm unijnych. Zgodnie z nią, filmy fabularne i telewizyjne - z wyłączeniem seriali i audycji dokumentalnych - które trwają ponad 45 minut, mogą być przerwane reklamami lub ofertami telesprzedaży, wyłącznie jeden raz podczas każdego okresu pełnych 45 minut.
Według Jasłowskiej, Polsat tłumaczył się, że ma już pozawierane na maj umowy reklamowe; stacja powoływała się także na rozporządzenie Rady z 6 lipca 2000 r. w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Zgodnie z nim, filmy fabularne i telewizyjne trwające ponad 45 minut mogą być przerywane na reklamy jeden raz podczas każdych pełnych 45 minut. Kolejne przerwy są dopuszczalne, jeżeli film trwa co najmniej 20 minut dłużej niż dwa lub kilka pełnych 45-minutowych okresów.
Jasłowska podkreśliła, że rozporządzenie to obowiązywało tylko do czasu wejścia w życie nowelizacji ustawy o rtv.