Policja ma telefoniczną "książkę skarg i wniosków"
W Komendzie Wojewódzkiej Policji w Poznaniu
ruszył "Policyjny Telefon Zaufania i 10 minut". Na infolinię mogą
dzwonić osoby, które uważają, że zostały niewłaściwie potraktowane
przez policjantów.
20.03.2009 | aktual.: 20.03.2009 15:12
- Postaramy się rozwiązać problem interesanta w 10 minut - stąd nazwa - wyjaśnił Romuald Piecuch z biura prasowego wielkopolskiej policji. Dodał, że telefon ma też odciążyć alarmową linię 997. Funkcjonariusze dyżurujący przy telefonie będą przyjmować informacje dotyczące np. braku reakcji na zgłoszenie o przestępstwie lub wykroczeniu, przewlekłego oczekiwania na policję oraz niewłaściwie wykonanych czynnościach służbowych przez policjantów.
- Osoba dzwoniąca będzie mogła się podzielić swoimi uwagami np. na temat stanu bezpieczeństwa na swoim osiedlu. Będzie mogła anonimowo poinformować o różnych zdarzeniach. Wszystkie te rzeczy były do tej pory zgłaszane na numer 997 i często utrudniały dodzwonienie się osobom, które pilnie chciały poinformować na przykład o wypadku, czy przestępstwie - powiedział Piecuch.
"Policyjny Telefon Zaufania i 10 minut" czynny jest przez całą dobę. Bezpłatny numer to 0 800 130 334.