Polbank EFG nie wprowadzał w błąd w swoich reklamach
Rada Etyki reklamy uznała, że Polbank EFG nie wprowadzał swoich
potencjalnych klientów w błąd pojawiającym się w reklamie radiowej
hasłem "wyżej się już nie da" odnoszącym się do oprocentowania
konta. Rada orzekła też, że bank nie złamał przepisów, eksponując w
jednej ze swoich placówek ulotki reklamowe o nieaktualnej promocji.
12.06.2008 08:00
W skardze dotyczącej reklamy radiowej Polbanku zarzucono jej, że występujące w niej hasło "wyżej się już nie da" było uzasadnione tylko do momentu, kiedy oprocentowanie kont w tym banku było rzeczywiście najwyższe w Polsce. "Jednak od czasu wprowadzenia wyższego oprocentowania konta przez inną placówkę finansową, stwierdzenie to jest nieprawdziwe i wprowadza konsumenta w błąd" - napisał autor protestu.
Przedstawiciele Polbanku w odpowiedzi na skargę zaznaczyli, że użyte w reklamie sformułowania miały na celu wskazanie, że jest to najwyższe oprocentowanie konta, jakie do tej pory oferowali swoim klientom. Jednocześnie podkreślili, że spot radiowy nie informuje o tym, że jest ono najwyższe w Polsce. Rada Etyki Reklamy przychyliła się do tych wyjaśnień, uznając, że reklama nie wprowadza konsumentów w błąd, a tym samym nie narusza przepisów.
Drugi zarzut dotyczył ulotki reklamowej, którą pewien konsument znalazł w jednym z warszawskich oddziałów Polbanku pod koniec marca. Informowała ona o promocji "Gwarancja najwyższego oprocentowania", która skończyła się z w lutym. Przedstawiciele Polbanku usprawiedliwiali się, że ulotki były usuwane z placówek niezwłocznie po zakończeniu oferty, a w tym przypadku doszło do zwyczajnego niedopatrzenia. Podkreślili zarazem, że materiały reklamowe odsyłały na stronę internetową banku po szczegółowe informacje dotyczące tej promocji, a poza tym pracownik placówki banku prawidłowo poinformował skarżącego się konsumenta, że oferta ta jest już nieaktualna.
W tym przypadku Rada Etyki Reklamy również przyjęła wyjaśnienia Polbanku, uznając, że reklama nie wprowadza konsumentów w błąd, a więc nie łamie prawa. Jednocześnie Rada doceniła działania banku, który po otrzymaniu sygnału o nieprawidłowościach natychmiast usunął ulotki z placówki.