Trwa ładowanie...
d3zaepp
08-01-2007 07:10

Połączenie dzienników na Pomorzu

Od 12 stycznia rusza nowy tytuł "Głos - Dziennik Pomorza".

d3zaepp
d3zaepp

Pierwszy numer gazety „Głos – Dziennik Pomorza” ukaże się 12 stycznia 2007 roku. Dziennik powstanie z połączenia trzech tytułów należących do grupy Media Regionalne, wydawanych na Pomorzu Zachodnim i Środkowym: „Głosu Szczecińskiego”, „Głosu Koszalińskiego” i „Głosu Pomorza”.

Tytuły te pozostaną na lokalnych rynkach (w regionie szczecińskim – „Głos Szczeciński”, w regionie koszalińskim – „Głos Koszaliński”, w regionie słupskim – „Głos Pomorza”) jako mutacje gazety, które mają zachować dużą autonomię.

Jak poinformował w piątek na konferencji prasowej w Warszawie redaktor naczelny "Głosu - Dziennika Pomorza" Mirosław Kromer, zmiana pozwoli na wprowadzenie jednego formatu, nowych rozwiązań graficznych, gazeta będzie miała więcej stron (średnio 28) oraz więcej koloru, zaś w piątki do dziennika będzie dołączony magazyn. Nowy tytuł będzie ukazywał się od poniedziałku do soboty. Codziennie będą wydawane dodatki tematyczne: "Dom", "Firma", "Praca", "Auto", "Market" i "Zdrowie".

Pełniący od trzech miesięcy funkcję redaktora naczelnego jednocześnie w "Głosie Koszalińskim", "Głosie Pomorza" i "Głosie Szczecińskim" Kromer zapewnił, że w nowym dzienniku pojawi się więcej uporządkowanej informacji, rozszerzone informacje lokalne oraz poradnictwo.

d3zaepp

Redaktor naczelny podkreślił, że celem projektu jest stworzenie silnego dziennika regionalnego, który będzie liderem na rynku zachodniopomorskim. Sprzedaż dziennika ma się utrzymywać na poziomie powyżej 40 tys. egzemplarzy w tygodniu i ponad 100 tys. w weekend. Obecnie nakład trzech tytułów regionalnych w tygodniu wynosi ok. 52 tys. egzemplarzy.

"Głos - Dziennki Pomorza" będzie przygotowywany w dotychczasowych trzech redakcjach w Szczecinie, Koszalinie i Słupsku. Zastępcami redaktora naczelnego w poszczególnych redakcjach mają być Jacek Ogrodniczak (Szczecin), Przemysław Stefanowski (Koszalin) i Krzysztof Nałęcz(Słupsk).

"W redakcjach trzech dzienników regionalnych przed połączeniem pracowały 233 osoby. Na skutek zmian odeszło 46 osób, w tym 26 dziennikarzy" - poinformował Kromer.

Na promocję nowego tytułu przeznaczonych zostało ok. 400 tys. zł. Reklamy nowego tytułu pojawią się na billboardach oraz w lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach.

d3zaepp

Ponadto grupa "Media regionalne", wydawać będzie nowe bezpłatne tygodniki w Koszalinie i Słupsku, przygotowywane przez redakcje dziennika "Głos - Dziennik Pomorza". Ukazywać będą się w czwartki, a ich nakład wyniesie po 12 tys. egzemplarzy.

"Media Regionalne" to grupa, która skupia spółki wydające 12 gazet regionalnych. Grupa zmieniła w grudniu nazwę z "Orkla Press Polska" po przejęciu jej w październiku przez brytyjski fundusz Mecom Group. W skład "Mediów Regionalnych" wchodzą ponadto 4 lokalne rozgłośnie radiowe, 6 drukarni, agencja reklamowa "Gra" oraz dwa bezpłatne tygodniki - w Szczecinie i w Toruniu. "Media Regionalne" mają także 41 proc. udziałów w ogólnokrajowej agencji sprzedaży reklam i ogłoszeń Media Tak w Warszawie.

d3zaepp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3zaepp
Więcej tematów