Trwa ładowanie...
d15g8za
24-05-2007 07:10

Polacy w czołówce Europy pod względem liczby wysyłanych SMS-ów

Polacy bardzo lubią SMS-y. Aż 65 proc. spośród zapytanych przez firmę Ericsson wysyła krótkie wiadomości tekstowe co najmniej 2-4 razy dziennie.

d15g8za
d15g8za

Średnia dla wszystkich polskich użytkowników wynosi 6 SMS-ów dziennie. To dużo. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii statystyczny klient operatora komórkowego wysyła 4 wiadomości w ciągu dnia.

To dobry znak dla naszego rynku. Według badaczy Ericssona,kt órzy przygotowali ten raport, zainteresowanie SMS-ami świadczy o tym, że jesteśmy gotowi na kolejne usługi telekomunikacyjne. Oswoiliśmy się już z faktem, że telefon służy nie tylko do rozmów. Teorię tę potwierdza kolejny wynikający z badań fakt. Wielu spośród najaktywniejszych „wysyłaczy” często korzysta również z bardziej zaawansowanych możliwości swoich komórek. Jedna czwarta co najmniej raz w tygodniu używa komórki jako aparatu fotograficznego, 20 proc. wysyła i odbiera zdjęcia. 10 proc. z nich często wykorzystuje telefon jako odtwarzacz plików mp3.

Najwięcej wiadomości wysyła grupa Pionierów – młodych wielbicieli gadżetów, kreujących modę na nowe technologie. Niemal wszystkie osoby z tej grupy codziennie komunikują się w ten sposób. Podobnie wysoki wskaźnik jest wśród tzw. Materialistów – to grupa zamożnych, aktywnych zawodowo osób, które lubią nadążać za trendami.

Każdy SMS niemal natychmiast generuje wzmożony ruch w sieci operatorów komórkowych. Ericsson zapytał badanych, co robią po otrzymaniu wiadomości. 57 proc. od razu odpowiada, również SMS-em. 17 proc. oddzwania, a kolejne 11 proc. odpowiada na oba sposoby! Oznacza to, że jedynie 15 proc. wiadomości tekstowych pozostaje bez odpowiedzi.

d15g8za

Jest wśród polskich użytkowników komórek także grupa, która nigdy nie wysyła SMS-ów. Stanowią ok. 10 proc. wszystkich abonentów. Prawie 70 proc. z nich woli po prostu porozmawiać przez telefon. Część nie lubi wystukiwać wiadomości na klawiaturze, a niektórzy uważają tę metodę komunikacji za zbyt wolną.

Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski.

Podobne badania Ericsson przeprowadza corocznie w 11 krajach na czterech kontynentach. W 17 innych, w tym w Polsce, badania prowadzone są nieregularnie.

d15g8za
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d15g8za
Więcej tematów