Polacy coraz więcej czasu spędzają w internecie
W ciągu minionego roku ilość czasu jaką Polacy spędzają w internecie, wzrosła o 40%. Telewizję oglądaliśmy tylko o 3,3% dłużej niż rok wcześniej. Do internetu powoli przenosi się też reklama, pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
17.02.2011 | aktual.: 17.02.2011 09:31
Na razie to jeszcze telewizja jest w Polsce medium dominującym, ale internet szybko ją goni. Polacy spędzają przed ekranem trzy godziny i 42 minuty dziennie (o siedem minut więcej niż rok wcześniej). Natomiast ci, którzy mają dostęp do sieci surfują dwie godziny i 20 minut dziennie (rok wcześniej - o 40 minut mniej).
Eksperci przewidują, że za kilka lat stanie się w Polsce to, co we Francji, gdzie internet już przegonił telewizję. Przeciętny Francuz ogląda telewizję jedną godzinę i 32 minuty dziennie, a na surfowanie w sieci poświęca 11 minut więcej.
Dostrzegają to reklamodawcy w Polsce. Sieć stała się już u nas trzecim co do wartości nośnikiem reklamy. Z analiz firmy doradczej Deloitte wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat rynek reklamy internetowej w naszym kraju wzrósł prawie pięciokrotnie i w 2010 r. osiągnął wartość 997 mln zł. W tym czasie wartość wszystkich wydatków reklamowych w Polsce wzrosła jedynie o 25%.
Wprawdzie telewizja ciągle konsumuje ponad 50% (3 mld 813 mln zł) wydatków na reklamę w Polsce, a internet 15% (997 mln) to jednak to drugie medium zaczyna ten rynek przejmować. Dla użytkowników internetu to wskazówka, że reklama w sieci będzie ich atakować ze zdwojoną siłą.