Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
Obniżki cen usług pocztowych to główne korzyści, jakie widzą Polacy w przełamaniu monopolu Poczty Polskiej.
08.11.2006 07:10
Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że aż 64% respondentów chciałoby tańszych usług.
Na drugim miejscu wymieniana jest lepsza jakość usług oraz szybsze tempo ich realizacji (po 31%). Młodzi ludzie - w wieku 15-19 lat - po wejściu na rynek konkurenta spodziewają się szybszych usług. Zdaniem Polaków, dzięki zniesieniu monopolistycznych działań na rynku pocztowym, należy oczekiwać mniejszych kolejek (19%) oraz milszej obsługi (10%). Konkurencji Poczty Polskiej częściej chcą osoby z wykształceniem wyższym i licencjackim, kierownicy i specjaliści oraz prywatni przedsiębiorcy.
Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 –7.08.06 r. na próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.