"Pokoleniowo na Sportowo". Dwie Godziny dla Rodziny
Depresja, samotność, erozja więzi rodzinnych - to tylko niektóre efekty współczesnego trybu życia. Naprzeciw tym zjawiskom po raz dziesiąty wychodzą organizatorzy wydarzenia "Dwie Godziny dla Rodziny". Patronem tegorocznej akcji jest Kamil Stoch.
14.05.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:50
Jak podają organizatorzy, 63 proc. Polaków powyżej 15. roku życia twierdzi, że technologie wpływają negatywnie na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Skutkiem braku odpowiedniej aktywności może być większe ryzyko chorób cywilizacyjnych.
Dodatkowo obecna sytuacja pandemiczna utrudnia odpowiednie budowanie i podtrzymywanie relacji międzyludzkich. Co druga osoba między 18. a 24. rokiem życia doświadczała w trakcie pandemii samotności.
Aby przeciwdziałać tym zjawiskom, Instytut Humanites zainicjował akcję "Dwie Godziny dla Rodziny", do których zaprasza kolejne podmioty. "Swój udział w kampanii firmy często zaczynają od pierwszego poziomu, polegającego na jednorazowym skróceniu czasu pracy o 2 godziny. To symboliczne działanie, które ma prowadzić do głębszej przemiany w relacjach pracodawców z pracownikami" - tłumaczą organizatorzy.
Długofalowym celem akcji jest zmiana kultury organizacyjnej, tak aby umożliwić pracownikom i pracodawcom odpowiedni balans pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.
W tym roku motywem przewodnim akcji jest "Pokoleniowo na Sportowo". Twórcy do współpracy zaangażowali Kamila Stocha, z którym wspólnie chcą pokazać, że "czas pandemii może być dobrą okazją do zapoczątkowania w naszym życiu nowych, zdrowych nawyków".
- Tworzenie kultury dobrostanu wymaga od pracodawców długoterminowych strategii zakładających wielowymiarowe podejście do człowieka i wspieranie go we wszystkich jego rolach życiowych: zawodowych, rodzinnych i prywatnych. Podstawową kategorią oceny człowieka nie może być bowiem tylko efektywność i wydajność, czyli mierniki wywodzące się z linii produkcyjnej maszyn - tłumaczy Zofia Dzik, prezes Instytutu Humanites i organizatorka akcji.
W kampanii #2h4family od 2011 roku wzięło już udział ponad 1000 firm z 18 krajów na całym świecie.
Źródło: 2godzinydlarodziny.pl