Pokaż mi swoje kluczyki, a powiem ci na kogo głosujesz
Czy preferencje polityczne wpływają na wybór marki samochodu? We Francji najwyraźniej tak.
13.11.2006 | aktual.: 16.11.2006 16:31
Z sondażu przeprowadzonego na pół roku przed wyborami prezydenckimi przez branżowy tygodnik "Auto Plus" wynika, że "wrażliwość polityczna może wpłynąć na wybór samochodu".
Według ankiety, 38% wyborców lewicy jeździ Renault, podczas gdy markę tę wybrałoby tylko 21% zwolenników prawicy. Renault kupiłoby aż 49% elektoratu komunistów.
Z kolei Peugeot to zdecydowanie najbardziej ulubiona marka wyborców skrajnej prawicy. 21% elektoratu Frontu Narodowego jeździ samochodem od tego producenta.
Zieloni poruszają się głównie Renault, doceniają Peugeota (23%), ale niechętnie wybraliby Citroena (7%). 13% jeździ niemieckim Volkswagenem.
Najmniej markę francuską doceniają wychwalający "patriotyzm gospodarczy" sympatycy rządzącej Unii na Rzecz Ruchu Ludowego (UMP). Oni najchętniej wybraliby Mercedesy, BMW i Audi.