Podsumowanie akcji 'Zmień kraj. Idź na wybory'
W niedzielę zakończyła się 'profrekwencyjna' kampania 'Zmień kraj.
Idź na wybory', której najważniejszym elementem była strona
internetowa www.21pazdziernika.pl. Zdaniem organizatorów akcja
zakończyła się sukcesem.
23.10.2007 08:00
W ciągu niespełna dwóch tygodni trwania kampanii, stronę odwiedziło ponad 310 tys. unikalnych użytkowników, którzy dokonali blisko miliona odsłon witryny. Internauci aktywnie wzięli udział także w akcji kreowania bannerów internetowych - powstało ponad 51 tys. bannerów zachęcających do udziału w wyborach.
- Dla porównania - w lutym i marcu portal gazeta.pl przeprowadził gigantyczną (telewizja, outdoor, internet, silna promocja na portalu) dwumiesięczną kampanię "Kto reklamuje gazeta.pl", z wysokimi nagrodami pieniężnymi. Przez dwa miesiące internauci tworzyli bannery. I stworzyli wtedy prawie o połowę mniej - niespełna 30 tys. bannerów - informuje w komunikacie agencja interaktywna Tribal DDB, która przygotowała witrynę www.21pazdziernika.pl.
- Najlepszym dowodem na sukces kampanii był tłok przy urnach. 54% to najwyższa frekwencja od czasu wyborów w 1989 roku. Do tego kolejki w lokalach wyborczych, brakujące karty do głosowania, przedłużenie ciszy wyborczej i bardzo wysoka frekwencja wśród młodych ludzi (18-28), którzy byli głównym adresatem kampanii. Mamy nadzieję, że choć odrobinę przyczyniliśmy się do tych sukcesów - mówi z uśmiechem Michał Rutkowski, dyrektor generalny Tribal DDB.