Podsumowanie akcji "Masz głos, masz wybór"
Ponad 300 instytucji non-profit z całej Polski wzięło udział w akcji społecznej "Masz głos, masz wybór", współorganizowanej przez Fundację im. Stefana Batorego i Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
09.11.2006 | aktual.: 09.11.2006 16:51
Trwająca od kwietnia akcja miała zainteresować Polaków problemami gmin, w których mieszkają oraz zachęcić do udziału w wyborach samorządowych. Przebieg akcji podsumowywał w siedzibie Fundacji Batorego jeden z jej koordynatorów Przemysław Radwan.
Chcieliśmy wciągnąć ludzi do debaty o sprawach lokalnych - tłumaczył.
Akcja nie promuje żadnego kandydata ani komitetu wyborczego. W jej ramach 337 instytucji non-profit z całej Polski (stowarzyszeń, fundacji, studenckich i uczniowskich kół zainteresowań i samorządów) organizowało przedwyborcze debaty z udziałem kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów oraz prowadziło lokalne kampanie zachęcające mieszkańców do udziału w wyborach (plakaty, ulotki, naklejki).
W ramach akcji odbyło się ponad sto przedwyborczych debat. W telewizji, radiu i w kinach emitowane są spoty z motywem wyborczej gry w kółko i krzyżyk, namawiające do pójścia do urn.
Na stronie internetowej akcji www.maszglos.pl umieszczono m.in. poradnik wyborczy "Samorząd jest Twój!", który informuje o zadaniach i obowiązkach samorządów w 10 dziedzinach, m.in. takich jak bezpieczeństwo, ochrona zdrowia czy edukacja. W poradniku znajdują się też propozycje pytań do kandydatów na samorządowców.
Podczas podsumowania akcji wręczono dyplom Zbigniewowi Włodarskiemu, zwycięzcy konkursu na wlepkę, która ukazała się w "Gazecie Wyborczej". Żółta wlepka wykorzystuje motyw gry w kółko i krzyżyk, ma napis "Lepiej głosuj!".
Patronat medialny nad akcją objęły "Gazeta Wyborcza", radiowa Jedynka, ngo.pl, opoka.org.pl, tygodnik "Polityka", Polska Agencja Prasowa, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych i TVP3.