ŚwiatPlażowicze nad Sekwaną

Plażowicze nad Sekwaną


3,5 km nadbrzeżnych bulwarów nad Sekwaną w Paryżu już po raz trzeci zmieniło się w plażę, z prawdziwymi palmami, piaskiem, kawiarniami, leżakami do opalania i basenem. Władze miasta liczą, że miejsce to - od środy do 20 sierpnia - odwiedzą co dzień tysiące turystów oraz paryżan, którzy nie wyjechali na wakacje.

Plażowicze nad Sekwaną
Źródło zdjęć: © PAP/EPA

Mam nadzieję, że pozwoli to odpocząć mieszkańcom Paryża, a turystom - odkryć piękno naszego miasta - powiedział mer Paryża, Bernard Delanoe, który oficjalnie otworzył w środę paryską plażę.

Plaża to świetny sposób na stworzenie wakacyjnego nastroju w środku miasta, to miejsce, w którym można nawiązać przyjaźnie - powiedział wcześniej Daniel Collard, przedstawiciel organizatorów.

Położona w samym centrum miasta paryska plaża - o 3,5 km długości i kilku metrach szerokości - ma początek na wysokości ogrodów Tuileries i rozciąga się aż do mostu Sully. Od rzeki dzieli ją niewysoka metalowa barierka. W środę po południu trudno już było o wolne miejsce na plaży, zajętej głównie przez młodzież i matki z dziećmi.

Na wakacje wyjeżdżam dopiero w sierpniu, więc kilka dni spędzę tutaj - powiedział 16-letni Luc. Mnie interesują głównie koncerty - zastrzegła jego koleżanka Elodie.

Nad Sekwaną, oprócz rozstawionych na piasku leżaków, hamaków, dużych parasoli i stolików plażowych - wszystko w kolorze niebieskim - są kawiarnie, sklepiki, miejsce przewidziane na pikniki i ogródek z egzotycznymi roślinami. Jest też biblioteka i atelier malarskie. Gdyby zabrakło słońca, można będzie korzystać z solarium. Dla amatorów wspinaczki ustawiono sztuczną ściankę, a na placu przed budynkiem merostwa urządzono boiska z piaskiem do gry w siatkówkę plażową.

Na brzegu Sekwany (na wysokości Wyspy św. Ludwika) zainstalowano odkryty basen o długości 28 metrów oraz labirynt wodny. Organizatorzy zakazali natomiast kąpieli w Sekwanie i naturyzmu.

Planowane są wieczorne koncerty dla młodzieży na specjalnie zainstalowanej scenie. Od kilku dni są one intensywnie reklamowane we francuskiej MTV.

Zorganizowanie plaży i towarzyszących jej imprez kosztowało 2 mln euro, w tym 600 tys. euro to wkład miasta, a 1,4 mln - sponsorów. W zeszłym roku paryską plażę odwiedziły trzy miliony osób.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)