Płatny product placement wart w tym roku 3 miliardy dolarów
Wydatki na product placement wzrosły w 2005 roku o 42 procent, tendencja ta ma trwać także w kolejnych latach.
Oczekuje się, że w roku 2006 światowe wydatki na product placement w telewizji, filmach i innych mediach wzrosną o kolejne 38 procent osiągając wartość 3,07 miliarda dolarów - wynika z prognozy PQ Media Global Product Placement Forecast 2006.
W latach 2005-2010 wydatki na product placement rosnąć będą rocznie o 27,9 procenta, by pod koniec tego okresu osiągnąć wartość 7,55 miliarda dolarów. Jest to spowodowane coraz silniejszym wypieraniem tradycyjnych narzędzi reklamy i marketingu przez tę formę promocji. Szacuje się, że światowy rynek product placement, wliczając w to szacunkową wartość nieodpłatnych odsłon marek, będzie rocznie zyskiwał na wartości 18,4 procenta i do 2010 roku osiągnie wartość 13,96 miliarda dolarów.
Stany Zjednoczone są zdecydowanie największym rynkiem płatnych usług product placement, który w 2005 roku osiągnął wartość 1,5 miliarda dolarów. Wartość ta przewyższyła tą z roku 2004 aż o 48,7 procenta, co czyni ten rynek najszybciej rozwijającym się rynkiem product placement na świecie. Kolejne dwa miejsca zajmują Brazylia i Australia z wartościami wydatków odpowiednio 285,3 i 104,3 miliona dolarów. Z racji wysokich kwot wydawanych na promocje marek w filmach Francja zajmuje w rankingu miejsce czwarte, na piątym zaś uplasowała się Japonia.
Regulacje prawne dotyczące product palcement są wyjątkowo liberalne a czasami nawet nie istnieją wcale w krajach Ameryki i Azji. W Europie z kolei ustawodawstwo jest mniej sprzyjające a jego zmiany są powolne. Mogą one nadejść pod koniec roku 2007, kiedy to wejdą odpowiednie rozporządzenia Unii Europejskiej.
Większość wydatków w USA i poza nimi pochodzi od firm reprezentujących pięć głównych kategorii produktów i usług – transport, moda, żywność i napoje, podróże oraz media i rozrywka.