Trwa ładowanie...
d3y57h1
18-01-2006 22:16

Pierwsze wrażenie na stronie najważniejsze

Użytkownicy internetu oceniają jakość strony w pierwszych ułamkach sekund - twierdzą naukowcy.

d3y57h1
d3y57h1

Badacze odkryli, że mózg podejmuje decyzje oglądając strony internetowe w zaledwie jednej dwudziestej sekundy.

Zaskoczenie było olbrzymie, bowiem podejrzewano, że proces formowania opinii trwa około 10 razy dłużej.

Badania, opublikowane w "Behaviour and Information Technology" sugerują także, że pierwsze wrażenie ma największy wpływ na późniejszy odbiór.

Zespół kanadyjskich naukowców pokazywał ochortnikom strony internetowe przez 50 milisekund. Mieli oni potem ocenić strony pod względem estetycznym.

d3y57h1

Okazało się, że szybko uformowane konkluzje pokrywały się z opiniami wyrobionymi na temat stron po dłuższym zapoznaniu się z jej zawartością.

Gitte Lindgard z Carleton University w Ottawie przewodząca badaniom, powiedziała potem: "Moi koledzy nie wierzyli, że będzie w ogóle możliwe zobaczenie czegoś w czasie krótszym niż 500 milisekund"

Sądy są zaś wyrabiane niemal tak szybko, jak szybko oko potrafi zbierać informacje.

Badacze twierdzą także, że te najszybciej formowane wrażenie trwa z powodu tego, co psychologia nazywa "efektem halo".

d3y57h1

Jeśli ludzie uważają, że strona wygląda dobrze, to to pozytywne wrażenie będzie rozszerzone na inne aspekty, jak choćby na zawartość strony.

Ponieważ zaś ludzie lubią mieć rację, będą wciaż używać strony, która wywarła na nich dobre pierwsze wrażenie, bo będzie to potwierdzać słuszność ich pierwszej decyzji.

G. Lindgard ostrzega: "Ponieważ pierwsze wrażenie jest najważniejsze, użytkownicy mogą uciec z waszej strony nawet mimo ciekawszej niż u konkurencji zawartości."

d3y57h1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3y57h1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj