Pele zaprezentował światu koszulki Polaków

Legenda światowego futbolu Brazylijczyk Pele prezentował koszulkę dla piłkarskiej reprezentacji Polski.

23.01.2006 | aktual.: 24.01.2006 07:45

W tych strojach podopieczni Pawła Janasa grać będą w finałach mistrzostw świata, które w 9 czerwca rozpoczną się Niemczech.

Polacy grać będą w koszulkach wyprodukowanych przez firmę Puma, której ambasadorem jest Pele. W tym roku prezentacja strojów miała niekonwencjonalny charakter. W minioną sobotę w Londynie nakręcono spot telewizyjny, w którym słynny były brazylijski piłkarz przedstawiał koszulki pięciu finalistów MŚ - Polski, Czech, Szwajcarii, Arabii Saudyjskiej i Paragwaju. W poniedziałek 2,5-minutowy film został drogą satelitarną oficjalnie udostępniony telewizjom na całym świecie.

"Taki był wymóg, koszulki oficjalnie miały być pokazane światu 23 stycznia - powiedział specjalista do spraw sportu w polskim oddziale Pumy Piotr Bobiński - Z tego co wiem spotem tym zainteresowały się telewizje z sześciu krajów. Z Polski dwie stacje ściągnęły fragmenty z prezentacją koszulki dla naszych piłkarzy".

Niemiecka firma sprzętu sportowego ma podpisane umowy z federacjami 11 krajów finalistów MŚ. Oprócz wymienionej piątki są to wszyscy uczestnicy turnieju finałowego z Afryki (Angola, Ghana, Togo, Tunezja, Wybrzeże Kości Słoniowej), którzy obecnie uczestniczą w Pucharze Narodów Afryki i prezentacje swoich koszulek mieli już wcześniej. Jedenastym krajem są Włochy, którzy swoje stroje prezentować będą oddzielnie.

W Londynie podczas kręcenia spotu Pelemu towarzyszyła jedna znana osoba z danego kraju. Polskę reprezentował aktor Olaf Lubaszenko.

Koszulki dla polskich piłkarzy są w kolorze białym. Na piersi widnieje godło Polski, nowe logo PZPN oraz znak firmowy producenta strojów. Nowością jest pokrywający niemal cały przód koszulki znak wodny husarza na koniu. "Jest to tak zrobione, że najbardziej widoczne są charakterystyczne dla husarii skrzydła, reszta trochę mniej rzuca się w oczy" - tłumaczył Bobiński.

Jak zapewnia producent stroju, koszulka posiada rozwiązania technologiczne, dzięki którym jest bardzo lekka, aerodynamiczna, a jednocześnie zapewnia piłkarzowi komfort podczas gry. Zrobiona jest z możliwie najlżejszego materiału, wytrzymałego na zmieniające się warunki atmosferyczne. Jej waga jest mniejsza niż 100 gramów i jest to pierwsza koszulka, w której zastosowano rozwiązanie, będące alternatywą do tradycyjnej techniki szycia. Technologia ta polega na zgrzewaniu materiału, dzięki czemu jest ona bardziej wytrzymała i lżejsza.

Pierwszy raz w nowych koszulkach polscy piłkarze mają zagrać 1 marca w towarzyskim meczu z USA w Kaiserslautern.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)