Pasażer sam może ustalić, gdzie zawiezie go autobus
Mieszkańcy Płaszowa już mogą zamawiać usługę telebusa, czyli autobusu na telefon. Pierwszy kurs odbędzie się w poniedziałek, 30 marca. Telebusy nie mają ustalonych rozkładów jazdy ani stałych tras. To pasażer ustala, skąd zabierze go autobus i dokąd go zawiezie.
24.03.2009 08:26
W telebusie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg. Zamówienie na kurs należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży pod numerem telefonu 0800 54 17 17 lub 012 254 17 17 - więcej szczegółów: www.mpk.krakow.pl.
Telebus to pierwsza tego typu usługa w kraju. W Krakowie działa od lipca 2007r. Zainteresowanie pasażerów nową usługą jest duże. - Już od rana mieszkańcy Płaszowa dzwonili, aby zarezerwować dla siebie kursy - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.
Przed uruchomieniem autobusu na telefon mieszkańcy Płaszowa mieli możliwość zapoznać się z nową usługą. W ubiegłym tygodniu odbyły się spotkania informacyjne, na których przedstawiciele MPK , Dzielnicy XIII i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczyli, na czym polega usługa telebusa, jak ją zamówić i ile kosztuje przejazd.
Małgorzata Stuch