PolskaPasażer sam może ustalić, gdzie zawiezie go autobus

Pasażer sam może ustalić, gdzie zawiezie go autobus

Mieszkańcy Płaszowa już mogą zamawiać usługę telebusa, czyli autobusu na telefon. Pierwszy kurs odbędzie się w poniedziałek, 30 marca. Telebusy nie mają ustalonych rozkładów jazdy ani stałych tras. To pasażer ustala, skąd zabierze go autobus i dokąd go zawiezie.

24.03.2009 08:26

W telebusie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg. Zamówienie na kurs należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży pod numerem telefonu 0800 54 17 17 lub 012 254 17 17 - więcej szczegółów: www.mpk.krakow.pl.

Telebus to pierwsza tego typu usługa w kraju. W Krakowie działa od lipca 2007r. Zainteresowanie pasażerów nową usługą jest duże. - Już od rana mieszkańcy Płaszowa dzwonili, aby zarezerwować dla siebie kursy - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.

Przed uruchomieniem autobusu na telefon mieszkańcy Płaszowa mieli możliwość zapoznać się z nową usługą. W ubiegłym tygodniu odbyły się spotkania informacyjne, na których przedstawiciele MPK , Dzielnicy XIII i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczyli, na czym polega usługa telebusa, jak ją zamówić i ile kosztuje przejazd.

Małgorzata Stuch

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)