"Ozon" nie zniknie z rynku
Nowy plan biznesowy na lata 2006-2008 zakłada m.in.duże inwestycje w poprawę jakości tygodnika Ozon.
Wczoraj odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki Ozon Media sp. z o.o. – wydawcy tygodnika Ozon. Podczas spotkania prezes zarządu spółki - Leszek Kurnicki zaprezentował szczegóły nowego planu biznesowego na lata 2006-2008.
Plan zakłada m.in. duże inwestycje w poprawę jakości tygodnika Ozon. W najbliższym czasie zostanie przygotowany nowy projekt redakcyjny i graficzny. Profil pisma nie ulegnie jednak zmianie. Chadecka linia Ozonu będzie utrzymana, ale tygodnik w większym stopniu koncentrować się będzie na tematyce politycznej i gospodarczej. Pojawią się nowe działy. Struktura redakcji zostanie wzmocniona. Planowane jest zatrudnienie dziesięciu nowych dziennikarzy.
- Pojawią się także nowi komentatorzy - Grzegorz Górny, redaktor naczelny tygodnika Ozon już prowadzi stosowne rozmowy ze znaczącymi postaciami życia publicznego. Do Ozonu będą cyklicznie dołączane dodatki redakcyjne - informuje Tomasz Kępiński, szef PR tygodnika 'Ozon'.
Równolegle w związku ze strategią intensyfikacji aktywności promocyjnej i prosprzedażowej ma zostać wzmocniony pion wydawniczy spółki. Od tego tygodnia funkcjonowanie rozpoczęło biuro obsługi klienta, którego głównym zadaniem jest rozwój sprzedaży prenumeraty. Trwa rekrutacja do działu marketingu i reklamy. W połowie marca do firmy przychodzi nowy dyrektor wydawniczy, jednocześnie pracę rozpocznie ogólnopolski zespół przedstawicieli terenowych.
Udziałowcy spółki Ozon Media sp. z o.o. jednomyślnie zaakceptowali przedstawiony biznes plan. Kapitał zakładowy spółki podwyższono o kolejne 3.000.000 złotych (kapitał spółki wynosić teraz będzie łącznie 26.366.000 złotych), co w pełni ma zabezpieczyć realizację przyjętej strategii.
Jak wynika z danych ZKDP w listopadzie średnia sprzedaż tygodnika wyniosła 37 620 egzemplarzy.