"Otwórz się na recykling"
"Otwórz się na recykling" - zachęcali przechodniów w centrum Warszawy uczestnicy happeningu Fundacji Nasza Ziemia. Z twarzami pomalowanymi na zielono, biało, niebiesko i żółto namawiali oni mieszkańców stolicy do segregacji odpadów.
08.12.2005 | aktual.: 08.12.2005 21:51
Happening odbył się w centrum Warszawy przy bilboardzie, na którym widnieje dłoń z palcami w kolorach pojemników do segregacji odpadów: zielonym (szkło kolorowe), białym (szkło bezbarwne), niebieskim (papier) i żółtym (tworzywa sztuczne i metale).
Jak powiedział Sławomir Brzózek z Fundacji Nasza Ziemia, czwartkowa akcja jest początkiem ogólnopolskiej kampanii medialnej, promującej selektywną zbiórkę odpadów. Już wkrótce w dziewięciu największych miastach Polski zawiśnie 1500 bilboardów i innych wielkoformatowych reklam przedstawiających dłoń w kolorach recyklingu. Spoty promujące akcję pojawią się wkrótce w radiu i telewizji.
Wielu Polaków chce segregować odpady, ale nie zawsze mogą to robić, gdyż nadal za mało jest pojemników do recyklingu. W czasie akcji zachęcamy ludzi, żeby - jeśli w ich okolicy nie ma takich pojemników - domagali się ich zamontowania od osób za to odpowiedzialnych, np. administratora budynku - tłumaczył Brzózek.
Według niego, jeśli Polska nie wywiąże się z wymaganego przez Unię Europejską poziomu odzysku odpadów, Komisja Europejska może nałożyć na nasze państwo wysokie grzywny.
W ramach akcji medialnej Fundacja zorganizowała konkurs grantowy "Orange dla Ziemi", którego zwycięzcy otrzymają 50 tys. złotych na dofinansowanie szkolnych projektów zarządzania odpadami. Szkoły i przedszkola chętne do udziału w konkursie mogą się zgłaszać do końca grudnia. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.naszaziemia.pl.
Kampania billboardowa "Otwórz się na recykling", zorganizowana przez Fundację Nasza Ziemia przy wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, potrwa do czerwca przyszłego roku.