PolskaOscary: ostatnie godziny głosowania

Oscary: ostatnie godziny głosowania

Już tylko kilka godzin pozostało do
zamknięcia tegorocznego głosowania na nagrody Amerykańskiej
Akademii Filmowej - Oscary. Termin nadsyłania głosów upływa o 17.00
po południu w Los Angeles, czyli ok. 2.00 w nocy czasu
londyńskiego. Ceremonia oscarowa zaplanowana jest na niedzielny
wieczór.

24.02.2004 | aktual.: 24.02.2004 16:01

Kupony do głosowania zostały rozesłane do 5803 członków Amerykańskiej Akademii Filmowej 4 lutego. Głosy będą liczyć przedstawiciele firmy PricewaterhouseCoopers i tylko oni poznają nazwiska i tytuły tegorocznych laureatów przed niedzielnym wieczorem. Wyniki głosowania zostaną zapisane na kartkach w komisyjnie zalakowanych kopertach i będą przechowywane z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa.

Tymczasem trwają przygotowania do niedzielnej ceremonii. Niektóre ulice wokół hollywoodzkiego Kodak Theatre, gdzie odbędzie się ceremonia oscarowa, już są zamknięte dla ruchu ulicznego, aby pracownicy mogli rozłożyć na nich słynne czerwone dywany.

Bezpieczeństwa całego terenu już teraz pilnują oddziały policji i specjalnych służb miejskich. Najostrzejsze środki bezpieczeństwa przedsięwzięto w 2002 r., po atakach z 11 września 2001, i w roku 2003, w związku z ówczesną sytuacją na Bliskim Wschodzie. Choć w tym roku zagrożenia wydają się mniejsze, policja zapewnia, że specjalne środki bezpieczeństwa zastosowane w poprzednich latach zostaną utrzymane także w tym roku.

Amerykańska Akademia Filmowa postanowiła w tym roku dopilnować, aby ceremonia oscarowa, a zwłaszcza jej transmisja telewizyjna w kanale ABC, miała oprawę korespondującą z rangą imprezy. Szczególnie dotyczy to reklam telewizyjnych towarzyszących transmisji.

Akademia zażyczyła sobie, aby nie było wśród nich żadnych reklam środków higienicznych ani leków. Lista zastrzeżeń jest długa (żadnych nawiązań do Oscarów, żadnych reklam z udziałem nominowanych twórców, itp). Telewizja ABC liczy sobie 1,5 mln dolarów za emisję 30-sekundowej reklamy w czasie antenowym podczas transmisji gali oscarowej. Cały ten czas reklamowy został zresztą wykupiony już w listopadzie.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)