"Opakowanie" Pałacu Kultury i Nauki coraz bliżej
W maju przyszłego roku Pałac Kultury i Nauki zostanie "opakowany" w tkaninę. Głównym celem przedsięwzięcia jest promocja Warszawy i ściągnięcie do stolicy turystów.
11.07.2003 18:25
"Pakowanie pałacu" ma zostać połączone z promocją Unii Europejskiej. Na tkaninie zostaną namalowane symbole krajów członkowskich UE - np. włoskie Koloseum. Na terenach otaczających PKiN zostanie zorganizowany piknik, na którym będzie można spróbować regionalnej, europejskiej kuchni.
Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Alex Kloszewski, jeden z założycieli fundacji Warsaw Destination Alliance, która zajmuje się promocją Warszawy.
W piątek fundacja Warsaw Destination Alliance wybrała agencję, która przygotuje kampanię reklamową projektu - poinformowała PAP Joanna Blicharska z fundacji WDA. Przetarg wygrała agencja Henyo Behrendt.
Kampania reklamowa ma być prowadzona w mediach krajowych i zagranicznych. Trwają rozmowy z mediami grupy AOL Time Warner - tygodnikiem Time i telewizją CNN - poinformował portal Biznes Polska.
Pierwsze reklamy telewizyjne i prasowe mają pojawić się w połowie stycznia 2004 roku.
W 1995 roku w Niemczech artyści Christo i Jeanne-Claude opakowali budynek Reichstagu. Obejrzało go w tym czasie około 5 milionów turystów. "Projekty Christo wywołują odświętne przeżywanie zasłoniętych obiektów, co uwalnia je od ich historyczności" - napisał Angeł Angełow, znawca sztuki i krytyk kultury, w swojej książce "Konkretne utopie. Projekty Christo".