Oko CBS chętnie mruga w sieci
Amerykańska telewizja CBS chce udostępnić produkowane przez siebie programy internautom.
17.04.2007 07:10
Telewizja CBS mimo istniejących porozumień ze sklepem iTunes firmy Apple i serwisem YouTube należącym do Google nie próżnuje i wciąż zwiększa liczbę partnerów, którym pozwala na dystrybucję swoich programów w sieci. W ostatnim czasie zostały zawarte umowy z serwisami i firmami dostarczającymi treści wideo, takimi jak: Joost, MSN Microsoftu, LLC firmy AOL, CNet Networks, Comcast Corp., Bebo Inc., Brightcove Inc., Netvibes, Sling Media Inc., Veoh Networks Inc. oraz Akamai Technologies Inc.. Poza wielością partnerów CBS ma też w ofercie różne formy dostępu do produkowanych przez siebie treści. Klipy wideo mogą być dostępne za darmo na stronach z reklamami, ale za niektóre epizody najpopularniejszych seriali należy zapłacić w sklepie iTunes. CBS nie określił jednak ile będzie programów do pobrania a ile nadawanych strumieniowo.
Rozrastająca się oferta internetowa CBS została nazwana: CBS Interactive Audience Network. Swoją zapowiedź usługi IAN miały w ubiegły czwartek, a premiera ma nastąpić zgodnie z zapowiedziami CBS w ciągu najbliższych tygodni. Zyski z działalności nowej oferty CBS mają być dzielone między telewizją a jej internetowymi partnerami.
Niektóre z programów udostępnianych w sieci przez CBS mogą być oglądane wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, inne, takie jak imprezy sportowe, na całym świecie.