Ofensywa marketingu bezpośredniego?

71% firm deklaruje, że w 2006 r. skorzystało lub skorzysta z narzędzi marketingu bezpośredniego.

10.11.2006 07:10

Wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP dla Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

Stworzenie Raportu o marketingu bezpośrednim w polskich firmach miało na celu zarówno sprawdzenie obecnego stanu wykorzystania narzędzi marketingu bezpośredniego przez firmy, jak i określenie perspektyw jego rozwoju oraz sprawdzenie skuteczności poszczególnych narzędzi marketingu bezpośredniego (takich jak sprzedaż katalogowa, telemarketing, wysyłki ulotek etc.) wśród konsumentów.

Projekt badawczy miał na celu poznanie zarówno perspektywy przedsiębiorców, jak i konsumentów. Badanie wśród firm zostało zrealizowane w 1000 firm w oparciu o wystandaryzowany kwestionariusz. W dużych firmach wywiady przeprowadzano z dyrektorami bądź kierownikami działów marketingu lub ze specjalistami ds. marketingu bezpośredniego, natomiast w mniejszych firmach z szefami tych firm. Drugi człon projektu to badanie konsumenckie. Z konsumentami (próbę stanowiły osoby powyżej 15 roku życia z całej Polski) zostały przeprowadzone wywiady typu face-to-face.

Z przeprowadzonego przez TNS OBOP badania wynika, że aż 71% firm wykorzystało bądź wykorzysta w 2006 r. narzędzia marketingu bezpośredniego. Wśród przedsiębiorstw przeznaczających średnie budżety na marketing bezpośredni 61% deklaruje wzrost tych wydatków w 2006 r.

W grupie 5 najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych znalazły się aż trzy narzędzia marketingu bezpośredniego: sprzedaż katalogowa, sprzedaż przez własną stronę www oraz e-mailing.

Raport TNS OBOP pokazuje, że wskazywane we wcześniejszych badaniach symptomy rozwoju rynku marketingu bezpośredniego są stałym trendem. Narzędzia marketingu bezpośredniego jako precyzyjne środki dotarcia do konsumenta są coraz bardziej konkurencyjne wobec bardziej tradycyjnych form komunikacji, jak reklama telewizyjna czy prasowa.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)