Ofensywa magazynów o piłce nożnej


Pod koniec września pojawi się w kioskach pierwszy numer nowego
miesięcznika 'Futbol.pl', którego redaktorem naczelnym został
Krzysztof Guzowski. Wśród felietonistów pisma są m.in. Tomasz Lis i
Tomasz Sianecki. Tymczasem konkurencyjny 'Magazyn Futbol' już
planuje zmiany.

Miesięcznik "Futbol.pl" będzie podejmować tematykę związaną wyłącznie z piłka nożną. Ma być magazynem premium, adresowanym do czytelnika wykształconego.

Pismo podzielone zostanie na część krajową i międzynarodową. - Stawiamy na dobry reportaż, dobrą rozmowę, materiały sensacyjne, felietony m.in. Tomasza Lisa i Tomasza Sianeckiego. Kilkanaście stron poświęcimy na futbolowy lifestyle, czyli poza boiskowe życie piłkarzy. Będzie też część rozrywkowa - opowiada nam Krzysztof Guzowski. - Nie będziemy się natomiast ścigać o newsy do magazynu, ponieważ z racji częstotliwości ukazywania się oraz terminów związanych z drukiem zawsze będziemy z tyłu - dodaje.

W sumie redakcja "Futbol.pl" liczy sześciu dziennikarzy zatrudnionych na etacie. Funkcję zastępcy redaktora naczelnego pełni Dariusz Łuszczyna, ostatnio związany z "Faktem", a wcześniej z "Piłką Nożną". Miesięcznik współpracować będzie także z trzema czołowymi dziennikarzami z innych tytułów, zaś dziesięciu pozostałych redaktorów pisać ma na zasadzie wierszówki. Poza tym w redakcji jest dwóch sekretarzy łamiących, fotoedytor i fotoreporter. Obecnie zespół pracuje już nad pierwszym numerem magazynu.

Miesięcznik ma liczyć 100 stron. Do każdego wydania dołączana będzie płyta DVD na której znajdą się mecze polskiej reprezentacji, polskich klubów, czy legendarne mecze międzynarodowe, a także sztuczki piłkarskie, śmieszne bramki, czy treningi z gwiazdami futbolu. Pismo z płytą kosztować będzie 7,90 zł. Nakład pierwszego numeru wyniesie 200 tys. egzemplarzy, potem ma to być od 130 do 150 tys. egz.

Krzysztof Guzowski twierdzi, że "Futbol.pl" nie ma tak naprawdę żadnych konkurentów na rynku. - Miesięcznika "Piłka Nożna Plus" za takowego nie uważamy - wyjaśnia Guzowski, który dodaje, że konkurentami jego pisma nie są także tytuły, który znikają z rynku i pojawiają się z powrotem. Tak było w przypadku "Futbol Magazynu" (CSI Media), który powrócił na rynek w maju po kilku miesiącach nieobecności. Wcześniej był wydawany pod tytułem "Magazyn Football".

Jednak Rafał Leszczyński, analityk CR Media Consulting, uważa, że "Futbol.pl" i "Magazyn Futbol" będą ze sobą konkurować, chociażby z racji podobnych nazw. Leszczyński jest zaskoczony, że powstaje kolejne pismo, które ma w tytule słowo "futbol". - Wygląda to nieprofesjonalnie, wręcz infantylnie - twierdzi.

Wspominany "Magazyn Futbol" (CSI Media) szykuje zmiany. Od numeru październikowego tytuł znów będzie się ukazywać co miesiąc (przez wakacje wydawany był co dwa). Zwiększy się liczba jego stron - z 84 do 116. - Jest przygotowany nieco odświeżony layout, który jest wzorowany na najlepszych tytułach europejskich. Będzie to naprawdę nowa jakość miesięczników piłkarskich w Polsce - mówi nam Marek Bobakowski, redaktor naczelny pisma. Wydawca rozważa obniżenie ceny miesięcznika, która wynosi obecnie 6,90 zł, zwiększony ma być także nakład tytułu. Zmianom towarzyszyć będzie kampania reklamowa w telewizji.

- Podejrzewam, że formuła i wygląd "Futbol.pl" może być podobna do "Magazynu Futbol". Z tych właśnie powodów nie widzę za wielkich szans, aby obydwa miesięczniki mogły funkcjonować obok siebie. Chyba, że "Futbol.pl" przyniesie jakieś nieoczekiwane rozwiązania wydawnicze - zastanawia się Rafał Leszczyński. Krzyszof Guzowski podkreśla jednak, że od "Magazynu Futbol" jego pismo odróżniać będzie się szatą graficzną, poziomem tekstów, obecnością publikacji znanych autorów, dodawaniem płyty DVD do każdego numeru oraz liczbą reklam.

Nowemu magazynowi ma towarzyszyć także portal internetowy Futbol.pl, który wystartuje już w pierwszych dniach września. Tworzy go zespół pod dowództwem Sławomira Gereja, który pracował ostatnio w dziale sportowym portalu Dziennik.pl, a wcześniej związany był m.in. z "Bravo Sport", Wirtualną Polską i "Piłką Nożną". W warszawskiej redakcji Futbol.pl zatrudnionych jest w sumie czterech redaktorów i wydawców, docelowo pomagać im także dwudziestu współpracowników w Polsce i za granicą.

- Zaoferujemy serwis, który ma strukturę dużego portalu - mówi nam Sławomir Gerej. Będzie można w nim znaleźć szczegółowe dane o klubach piłkarskich, zawodnikach czy rozgrywkach. Odpowiednio wyselekcjonowane zostaną wiadomości przeznaczone dla dwóch różnych grup kibiców - tych mniej zaangażowanych i tych bardziej zainteresowanych futbolem. Poza tym w serwisie zamieszczane będą także m.in. analizy, statystyki czy felietony.

- Traktujemy miesięcznik i portal jako jedno przedsięwzięcie - tłumaczy nam Guzowski. Dlatego na stronach serwisu pojawiać się będą informacje i komentarze napisane przez redaktorów magazynu, będą też zajawki tekstów z papierowego wydania, a nawet wykonane przez dziennikarzy pisma filmy wideo. - W magazynie będziemy odsyłać z kolei do portalu po szczegóły dokumentacyjne. Będą także wspólne konkursy sms-owe - dodaje Guzowski.

Właścicielem miesięcznika i portalu jest nowo powstała spółka Futbol.pl należąca do firmy Carisma Entertainment Group, wydawcy m.in. pism z filmami na DVD jak "Kino Konesera", a do niedawna także dwutygodnika "M jak Miłość".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)