Ofensywa internetowa BRE Banku
BRE Bank liczy na wzrost liczby klientów korporacyjnych dzięki nowemu portalowi.
19.12.2006 07:10
18 grudnia br. pod adresem brebank.pl wystartował nowy portal korporacyjny BRE Banku, kolejny etap w realizacji celów nowej strategii BRE Banku, zwanej BREaktywacją.
W nowym portalu zastosowano tzw. wizardy, czyli narzędzia, dzięki którym użytkownik portalu może samodzielnie odnaleźć ofertę zaspokajającą jego potrzeby. Wypełniając formularz portal kieruje przedsiębiorcę do strony z odpowiednim produktem. Przygotowane specjalnie dla firm z sektora MSP wizardy pozwalają np. wybrać odpowiedni dla konkretnego klienta Pakiet usług linii EFEKT.
Na stronach Klienci mogą również wypełnić wnioski (aplikujące o produkt) on-line. Portal został wyposażony w funkcję pozwalającą na zapisanie wniosku w trakcie jego wypełniania i późniejszy powrót do niego, a także automatycznie przypomnienie o zapisanym wniosku.
Nowością jest również tzw. Podcast, która pozwala na przesyłanie dźwięku przez Internet. Idea Podcastu BRE Banku zbliżona jest do programu radiowego, który zawiera serię najważniejszych dla każdej firmy informacji z wybranej dziedziny. Obecnie dostępne są analizy makroekonomiczne. W przyszłości do pobrania będą również informacje dotyczące produktów bankowych, opinie analityków – np. nt. bieżących wydarzeń na rynku kapitałowym i gospodarczym oraz materiały dla dziennikarzy, jak informacje prasowe, wypowiedzi czy wywiady. Pliki można ściągać wprost na pulpit komputera dowolnego użytkownika za pomocą bezpłatnego czytnika kanałów RSS BRE Banku – BREinfo. Program BREinfo jest jednym z pierwszych korporacyjnych czytników RSS w Polsce, który BRE Bank udostępnił bezpłatnie użytkownikom Internetu już w kwietniu 2006 r.
Udogodnieniem dla klientów są także nowy newsletter oraz „ulotka”. Newsletter pozwala na subskrybowanie informacji (z i o BRE Banku) w wybranej przez użytkownika konfiguracji, zaś ulotka umożliwia zbieranie i archiwizowanie wybranych danych z portalu. Informacje na temat zgromadzonych elementów są przechowywane w systemie – użytkownik powracający do portalu ma zawsze dostęp do ostatniej zawartości ulotki.
Prace nad nowym portalem korporacyjnym nie kończą się jednak z momentem uruchomienia. Obecna wersja to pierwsza faza w realizacji tego projektu.
„W 2007 roku planujemy wdrożenie fazy II, w której uruchomimy kolejne narzędzia pomagające w utrzymaniu relacji z klientem, w tym między innymi: symulatory oparte na realnych danych, kalkulatory i nowe wizardy, prezentacje działań produktów na rynku, czy rozwiązania zapewniające zwiększenie cross- i up-sellingu. Utrzymanie stałych relacji z klientami poprzez portal BRE Banku zapewni nam możliwość ciągłego informowania o nowych produktach, jak również reagowania na zmieniające się potrzeby rynku i pobudzanie wśród naszych klientów pomysłów i rozwiązań usprawniających funkcjonowanie ich biznesu”- mówi Bartosz Brzozowski, Dyrektor Departamentu Marketingu i Relacji Inwestorskich BRE Banku.
Wdrożenie portalu www.brebank.pl wspierała od strony informatycznej i doradczej firma AMG.net.
Co dalej?
BRE Bank ocenia, że dzięki uruchomieniu nowego portalu internetowego 10-15% klientów korporacyjnych będzie inicjowało kontakt z bankiem online, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży produktów i usług, powiedział w poniedziałek Krzysztof Gerlach, dyrektor departamentu małych i średnich firm w BRE Banku.
BRE Bank obsługuje obecnie ponad 10 tys. korporacyjnych, w tym ok. 7 tys. to firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw o rocznych obrotach do 30 mln zł, prowadzące pełną księgowość.
Udoskonalony portal, który został opracowany od zera, ma pomóc w poszerzeniu bazy klientów i zwiększeniu zyskowności sprzedaży. Bank szczególnie liczy na zainteresowanie firm z sektora MSP, podejmujących samodzielne decyzje finansowe, oczekujących prostych procedur i szybkiego dostępu do oferty.
Jak powiedział Gerlach, od początku roku liczba klientów MSP wzrosła o 20%, a 98% klientów MSP korzysta z bankowości elektronicznej.
„Portal ma być nie tylko centrum informacji, ale ma także pełnić rolę akwirowania klientów. Nie ukrywamy, że chcemy w ten sposób przyciągnąć również klientów innych banków” – powiedział Bartosz Brzozowski, dyrektor dep. marketingu i relacji inwestorskich BRE Banku, podczas konferencji prasowej.
Jak poinformował Brzozowski, wartość inwestycji, która była realizowana w trzech etapach przez 13 miesięcy sięgnęła blisko 400 tys. zł.