Ofcom zakazał reklamy Lexusa

Kampania reklamowa firmy Lexus, twierdząca że jej samochody są przyjazne środowisku, została zakazana przez brytyjskiego regulatora rynku medialnego Ofcom.

29.05.2007 07:10

Prasowa kampania reklamowa samochodu Lexus RX 400h opatrzona była hasłem 'High performance. Low emissions. Zero guilt' ('Wysoka wydajność. Niski poziom emisji. Zero winy').

Na reklamę złożonych zostało dziesięć skarg do komisji Advertising Standard Authority (ASA). Zarzucono w nich Lexusowi, iż twierdzenia zawarte w haśle reklamowym błędnie sugerują, że jego samochód ma mały lub żaden wpływ na zanieczyszczenie środowiska. Według skarżących poziom emisji dwutlenku węgla wydzielanego przez samochód Lexusa (192 g/km), w porównaniu z innymi autami jest wysoki. Tymczasem Lexus argumentował, że w porównaniu z innymi pojazdami w kategorii SUV, jego RX 400h ma o wiele niższy poziom emisji.

ASA zgodziła się z argumentami Lexusa. Jednak Ofcom uznał, że hasło wprowadzało w błąd odbiorców, gdyż mylnie sugerowało, że poziom emisji był niski w porównaniu z wszystkimi innymi pojazdami, a nie tylko tymi w kategorii SUV. Regulator orzekł, że Lexus nie może dokonywać tego typu porównań w swoich przyszłych reklamach, jeśli nie jest w stanie tego udowodnić.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)