Trwa ładowanie...
d1ur7d3
11-12-2005 11:27

Ocena gry nie wpływa na jej sprzedaż?

Dwóch badaczy z firmy SIG Research postanowiło zbadać, w jaki sposób dostępna publicznie ocena gry wpływa na jej sprzedaż. Wyniki były dość zaskakujące: sama ocena nie gra żadnej roli! Wiadomo jednak, że produkcje oznaczane jako "tylko dla dorosłych" zwykle są bardziej chodliwe niż inne.
Jason Kraft i Chris Kwak postanowili odpowiedzieć na proste pytanie: "Czy publikowana w mediach ocena danej gry ma wpływ na wyniki sprzedaży?" Przeanalizowali 275 tytułów udostępnionych w ciągu ostatnich pięciu lat na platformę Sony PlayStation 2 i porównali wyniki z punktacją na serwisie http://Metacritic.com ( patrz: wykres - http://www.joystiq.com/entry/1234000247071608/ ).

d1ur7d3
d1ur7d3

Po analizie danych okazało się, że wyniki sprzedaży i ocena gry w żaden sposób nie są ze sobą powiązane, a zbieżności między jednym a drugim zdarzyły się w zaledwie kilku przypadkach. Ważniejsza bowiem okazywała się marka i zdolności marketingowe producenta.

Co ciekawe: dzięki przeprowadzanym wcześniej innym badaniom wiadomo, że gry oznaczone jako "tylko dla użytkowników w wieku osiemnastu lat i starszych" sprzedają się zwykle lepiej niż podobne produkcje, w których nie zamieszczono takiego ostrzeżenia.

Więcej informacji: witryna ArsTechnica - http://arstechnica.com/news.ars/post/20051209-5728.html

d1ur7d3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ur7d3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj