"Oburzająca reklama LOT - Polska rajem dla seksturystyki?"
PiS chce dymisji prezesa PLL LOT. Zarzuca bowiem LOT umieszczenie na niemieckich portalach internetowych reklamy, która przedstawia Polskę jako raj dla seksturystyki. Firma odpowiada, że treści, które zbulwersowały PiS nie są kampanią reklamową, lecz zawartością portalu, niezależną od LOT.
23.02.2011 | aktual.: 23.02.2011 18:45
Posłowie PiS, podczas środowej konferencji prasowej w sejmie, przedstawili wydruk z portalu merian.de. Znalazła się na nim notatka w języku niemieckim z logo LOT-u, zatytułowana "Polska specjalność". "Poznajcie wraz z merian.de młodą Polskę - pomiędzy sztuką, homoseksualizmem i butikowymi hotelami (luksusowe hotele, zaspokajające wyrafinowane potrzeby). Rozejrzeliśmy się dla Państwa po Warszawie i Krakowie" - brzmi treść notatki, zauważonej przez posłów PiS pod koniec minionego roku.
- Żaden publiczny przewoźnik w Europie nie reklamuje się w sposób tak skandaliczny, obraźliwy i degradujący własny kraj (...) Żądamy od ministra Grada wyciągnięcia wszystkich konsekwencji personalnych i sprawdzenia, czy tego typu praktyki nie są kontynuowane - podkreślił poseł PiS Kazimierz Michał Ujazdowski. Ocenił też, że ogłoszenie prowadzi do zepsucia marki Polski w Europie. - To jest absolutny skandal (...) Żądamy od premiera Donalda Tuska i ministra skarbu Grada podjęcia działań, które zablokują tego typu praktyki, dymisji prezesa LOT-u - oświadczył.
Według posła PiS Jerzego Polaczka, narodowy przewoźnik "wydał na tę reklamę nie mniej niż 17 tys. euro". A rzecznik PiS Adam Hofman oburzał się, że "jedna ze spółek promuję Polskę jako kraj, w którym uprawia się seksturystykę".
Biuro Prasowe LOT pytane o zarzuty PiS, odpowiedziało: "Polskie Linie Lotnicze LOT informują, że kampania reklamowa w Niemczech, o której mowa w poniższym pytaniu, miała miejsce od połowy maja do końca czerwca 2010 i związana była z promocją Polski, m.in. w związku z obchodami Roku Chopinowskiego. W kampanii uczestniczyła również Polska Organizacja Turystyki. Kampania obejmowała dwa portale niemieckie - Merian.de i Spiegel.de".
"Zlecenie LOT-u obejmowało umieszczenie banerów reklamowych z logo linii oraz informacji o cenach i destynacjach. Inne treści zamieszczone na stronie nie stanowiły fragmentu kampanii LOT. Portal merian.de jest głównym przewodnikiem turystycznym w Niemczech. Zawartość artykułów portalu jest całkowicie niezależna i firmy zlecające reklamę nie mają na nie wpływu" - wyjaśniła spółka.