Nowy wizerunek stołecznego metra
Od poniedziałku 20 wagonów stołecznego metra ma nowy wizerunek - po raz pierwszy w historii podziemnej kolei na pociągach pojawiły się reklamy.
20 wagonów - a więc pięć pociągów spośród 25, które jeżdżą w Warszawie - jest oklejonych jedną z reklam, widocznych w stolicy na wielu bilbordach. Na wagonach reklamę można zobaczyć na bocznych ścianach i szybach. Grafika jest wykonana w takiej technologii, by nie ograniczała widoczności pasażerów (folia to specjalny materiał przepuszczający światło, bezpieczny dla pasażerów).
Jak powiedział rzecznik metra Michał Wrzosek, wagony będą oklejone przez 2 miesiące, a później władze podziemnej kolei zdecydują, czy precedensowe wydarzenie zamieni się w codzienność. "Przez dwa miesiące będziemy sprawdzać, czy reklama na wagonach może funkcjonować, czy folia się nie odkleja przy dużym pędzie powietrza oraz czy nie przeszkadza pasażerom" - wyjaśnił Wrzosek. Dodał, że pieniądze z reklamy zasilą kasę stołecznego metra.