Nowy sondaż Wirtualnej Polski: złe wiadomości dla komisji ds. Amber Gold
Większość Polaków źle ocenia prace komisji śledczej ds. Amber Gold i nie orientuje się, o co chodzi w tej aferze - tak wynika z sondażu przeprowadzonego dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna.
Prace komisji śledczej ds. Amber Gold w ostatnich dniach przykuwają uwagę Polaków. Posłowie pod przewodnictwem Małgorzaty Wassermann przesłuchali już Michała Tuska, byłego prezesa Amber Gold Marcina P., który stwierdził m.in., że w AG "zarobił 20 mln zł, ale Polakom nie ma nic do zwrócenia". Co ciekawe, Marcin P. nie potrafił odpowiedzieć, ile zarobiła jego żona. Katarzyna P., była wiceprezes AG odmówiła zeznań w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
"Jak ogólnie oceniasz komisję śledczą badającą aferę Amber Gold?" - takie pytanie zadaliśmy naszym internautom. Przeważają oceny negatywne - 38 proc., dobre zdanie o komisji ma 23 proc. Polaków. Zaskakuje duża grupa internautów, którzy nie mają wyrobionego zdania na ten temat - aż 39 proc.
Zobacz też: Marcin P.: miałem przecieki od dziennikarzy
Najlepsze zdanie o komisji śledczej mają wyborcy PiS - ponad połowa (54 proc.) wystawiła jej pozytywną opinię. Najgorsze zdanie mają wyborcy Nowoczesnej - 85 proc. krytykuje komisję. Podobnie uważa 70 proc. zwolenników PO. Głosy wyborców Kukiz'15 rozkładają sie prawie równo.
Zapytaliśmy też internautów, na ile orientują się, o co chodzi w aferze Amber Gold. 55 proc. ma z tym problem, dobrze orientuje się 45 proc. Polaków. Największą grupę, która twierdzi, że potrafi rozgryźć meandry tego gigantycznego oszustwa, którego ofiarami padło 19 tys. Polaków, stanowią zwolennicy PO (71 proc.), świetnie z tym radzą sobie też sympatycy Nowoczesnej (60 proc.), a całkiem nieźle - zwolennicy PiS (54 proc.). Najgorzej wypadli sympatycy Kukiz'15 - tylko 38 proc. odpowiedziało, że orientuje się, o chodzi w tej aferze.
Badanie przeprowadzono dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna w dniach 23-26 czerwca 2017 roku. Próba ogólnopolska osób od 18 lat wzwyż (N=1062). Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI