Nowy pociąg warszawskiego metra
Pociągi "Inspiro" będą obsługiwać II linię metra
Takie pociągi pojadą II linią metra - zobacz zdjęcia
W elektrowozowni na Kabatach w Warszawie zaprezentowano pierwszy z 35 pociągów metra Inspiro zakupionych dla II linii metra. W spotkaniu wzięli udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.
(PAP/db)
Pociąg na miarę technologii XXI wieku
Prezydent Warszawy oceniła, że Inspiro to pociąg na miarę technologii XXI wieku. Dodała, że jest ekologiczny i przyjazny dla użytkowników, m.in. przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych
- Wagony są przestronne, a drzwi wyposażone są w kładkę, która będzie ułatwiała wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich - zachwalała Gronkiewicz-Waltz
Zakup finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego
Zakup pociągów Inspiro finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa a także dzięki kredytowi EBOiR oraz dofinansowaniu z UE.
Specjalne przyciski na drzwiach
Drzwi na przedzie pociągu będzie można otworzyć za pomocą specjalnych przycisków. W środku, podobnie jak w obecnych pociągach, będą zamontowane ekrany LCD, wyświetlające informacje dla pasażerów.
Obudowa pociągu wykonana jest z aluminium
Oprócz udogodnień dla pasażerów warszawskiego metra, w nowych składach zastosowano szereg energooszczędnych rozwiązań. Obudowa pociągów jest wykonana z aluminium - materiału znacznie lżejszego od tego, z którego wykonane są w obecnie kursujące składy.
System sam wykryje usterkę
Zastosowano również system rekuperacji, służący do odzyskiwania i ponownego wykorzystania części energii zużywanej do pracy Inspiro oraz system do automatycznego wykrywania i informowania o potencjalnych usterkach.
System wewnętrznego monitoringu
Dzięki wyposażeniu Inspiro w system wewnętrznego monitoringu, maszyniści będą mieć wgląd w sytuację panującą w pociągu.
System bezpieczeństwa
Maszynista będzie miał również możliwość zobaczenia tego, co dzieje się na peronie 200 metrów przed tym, gdy wjedzie na stację.
35 pociągów kosztowało ponad miliard złotych
35 sześciowagonowych pociągów będzie kosztować ponad miliard złotych.
Zaprojektowane specjalnie dla II linii metra
Nowe składy Inspiro zostały zaprojektowane spejalnie dla II linii warszawskiego metra.
Inspiro spełniają wszystkie unijne normy bezpieczeństwa
Pociągi spełniają wszelkie normy unijne pod względem udogodnień dla niepełnosprawnych, bezpieczeństwa i ekologii.
Dla I i II linii metra
Pociągi Inspiro, zanim zaczną obsługiwać II linię metra, w listopadzie zaczną kursować na trasie I linii.
Każdy może zobaczyć nowe pociągi metra
Prezentacja pociągów potrwa do godziny 16. Wstęp jest wolny.