Nowy miesięcznik dla mężczyzn
Futbol.pl to nowy magazyn, który pod koniec września pojawi się na
krajowym rynku męskich pism. Magazyn zamierza konkurować z
największymi pismami rynku magazynów life-stylowych: Playboy, CKM,
Gentleman.
20.09.2007 08:00
Miesięcznik będzie pierwszym pismem o piłce nożnej z segmentu premium, adresowanym do wykształconego czytelnika i wydawanym w nakładzie 200.000 egzemplarzy. Wydawca - Carisma Entertainment Group oczekuje, że inwestycja, która pochłonęła ok. 3 milionów złotych stanie się rentowna w połowie 2008 roku.
Futbol.pl będzie poruszał tematy sportu, hobby, życia prywatnego i pozasportowych zainteresowań sławnych piłkarzy.
- Chcemy wypełnić lukę, jaka pojawiła się na rynku magazynów męskich. Żadne z obecnych na rynku pism nie pokazuje w pełni tej drugiej strony życia - pasji, jaką jest piłka nożna. A w według badań mamy w Polsce rzeszę ponad 10 milionów kibiców' - podkreśla Aleksandra Jakubiec, Marketing Manager projektu.
Magazyn jest pierwszą inwestycją wydawnictwa Carisma Enterteinment Group (CRG) na rynku miesięczników. Dotychczas firma zajmowała się wydawaniem tematycznych dodatków filmowych i sportowych w postaci płyt DVD. Przychody Wydawnictwa w 2006 roku sięgnęły poziom 30 milionów złotych. Inwestycja w uruchomienie magazynu Futbol.pl, szacowana na 3 miliony złotych była poprzedzona kilkumiesięcznymi badaniami rynkowymi jakie prowadziła CEG. Dowiodły one, że istnieje zapotrzebowanie na tego typu publikację wśród określonej grupy docelowej.
Futbol.pl przeznaczony jest dla mężczyzn, którzy żywo interesują się sportem, zwłaszcza piłką nożną, ale również gwiazdami sportu, ich pasjami i marzeniami. Wydawca magazynu chce przyciągnąć czytelników znanymi nazwiskami (Łukasz Podolski, Ireneusz Jeleń, Artur Boruc) oraz płytami DVD o tematyce piłkarskiej.
100-stronicowy magazyn wraz z płytą będzie kosztował 7,90 zł. W każdym wydaniu pojawią się interesujące i odważne felietony, newsy ze świata sportu, ciekawostki. Stałymi współpracownikami pisma będą polscy piłkarze grający w zagranicznych klubach a twarzą kampanii i pierwszego numeru zostanie Artur Boruc - bramkarz Celtic Glasgow.
- ''Na dobrze prosperującym rynku miesięczników jest miejsce na kolejny - tematyczny, ukierunkowany na męskie zainteresowania. Do grupy magazynów męskich zaliczamy kilka segmentów prasy: komputerowe, motoryzacyjne, sportowe czy life-stylowe.'' - dodaje Aleksandra Jakubiec.
Poza magazynem, wydawca Carisma Enterteinment Group uruchomi portal Futbol.pl, który będzie na bieżąco relacjonował wydarzenia ze świata piłki nożnej i publikował statystyki, konkursy oraz programy lojalnościowe. Portal i magazyn będą współgrać ze sobą i idealnie się uzupełniać.
Futbol.pl startuje na konkurencyjnym rynku prasy męskiej. Liderem rynku jest magazyn "CKM" - 80 556 egz., "Men's Health" - 70 000 egz., "Playboy" - 55 527 egz, a w segmencie pism biznesowych: "Forbes" - 42 000 egz., "Manager Magazin" - 36 226 egz. Shoppingowy magazyn "Logo" sprzedał 61 883 egz. (ZKDP, czerwiec 2007r.) Jak wynika z danych, duża grupa czytelników interesuje się tego typu tematyką. Wydawca założył średnią, miesięczną sprzedaż magazynu Futbol.pl na poziomie 80 000 egzemplarzy, co powinno uplasować tytuł na jednej z czołowych pozycji wśród męskich miesięczników - podano w komunikacie.