Nowy magazyn o sztuce już w sprzedaży
Na rynku wydawniczym dostępny jest nowy magazyn o sztuce - Modern Art.
20.11.2006 07:10
Modern Art skierowany jest do wszystkich osób zainteresowanych poznaniem polskiego i światowego rynku sztuki współczesnej. Obok funkcji edukacyjnej i poradnikowej, ma on również pełnić rolę aktualnego przewodnika po dziełach artystów tworzących po 1945 roku.
Magazyn będzie w całości poświęcony sztuce XX i XXI wieku, będzie zawierał prezentacje prac zarówno artystów już uznanych, jak i tych inaugurujących swoją obecność na rynku sztuki. Czytelnicy znajdą w Modern Art między innymi: analizę rynku aukcyjnego sztuki współczesnej, relacje z wybranych wydarzeń kulturalnych, które miały miejsce w kraju i na świecie oraz profile środowisk twórczych (np.: Galeria Krzywe Koło). Magazyn będzie wydawany w cyklu dwumiesięcznym i będzie dostępny między innymi w salonach prasowych sieci Empik i Inmedio oraz w prenumeracie. Stanowisko redaktor naczelnej objęła Ewa Bednarz.
„Z naszych obserwacji dopiero powstającego w Polsce rynku sztuki współczesnej, jak również sygnałów od kolekcjonerów wynika, że zapotrzebowanie na praktyczny magazyn o sztuce rośnie. Powinien on być równocześnie przewodnikiem po dostępnych na rynku obiektach kolekcjonerskich. Magazyn Modern Art będzie edukował i informował, w szczególności tych, których przygoda z inwestowaniem w sztukę niedawno się zaczęła lub dopiero rozpocznie. Jednocześnie będziemy chcieli prezentować sylwetki oraz twórczość obiecujących artystów współczesnych” - wyjaśnia Juliusz Windorbski, prezes DESY Unicum.
Magazyn został podzielony na kilka stałych działów tematycznych: notowania aukcyjne, relacje z najciekawszych wydarzeń, fotografia, prezentacje interesujących kolekcji oraz twórczości i sylwetek artystów. Bogato ilustrowane artykuły będą miały edukacyjno-poradnikowy charakter. Modern Art będzie również prezentował rozwój w Polsce, zaczynając od pierwszych lat powojennych, a kończąc na sztuce najnowszej.
W pierwszym numerze magazynu będzie można przeczytać, m.in. o najciekawszych wystawach w kraju i na świecie zaplanowanych na najbliższe dwa miesiące, inwestowaniu w sztukę współczesną – jak wybierać dzieła, które będą dobrą inwestycją, o twórczości i życiu cenionego artysty – Jana Tarasina, oraz nie znanego jeszcze szerokiemu gronu Łukasza Huculaka. Osoby zainteresowane fotografią również znajdą coś dla siebie, w pierwszym numerze zostaną przedstawione jej początki na polskim rynku sztuki oraz jeden z najbardziej znanych na świecie kalendarzy – Kalendarz Pirelli utrwalający na swoich kartach historię fotografii i kultury. W magazynie zaprezentowane zostaną również zbiory MoMA – pierwszego, a obecnie jednego z największych na świecie, muzeum sztuki nowoczesnej. Ciekawostką dla Warszawiaków oraz odwiedzających stolicę będzie prezentacja Składu butelek – praskiego pubu promującego sztukę i przyciągającego wyrafinowanym wystrojem jej miłośników.
DESA Unicum powstała w 1998 roku z połączenia warszawskiej części największej sieci antykwariatów (DESA), działającej od 1949 roku, z domem aukcyjnym Unicum. Obecnie DESA Unicum jest właścicielem pięciu galerii - antykwariatów w Warszawie oraz domu aukcyjnego. W ciągu roku organizowanych jest ok. 8 aukcji. Na licytację wystawiane są zarówno obiekty wysokiej klasy artystycznej, jak i drobniejsze przedmioty - od malarstwa i grafiki przez meble po bibeloty. Dodatkowo DESA Unicum organizuje wystawy tematyczne.