"Nowy Dzień": wysoki nakład, słaba sprzedaż

Jak wyglądała w listopadzie - dzień po dniu - sprzedaż i nakład "Nowego Dnia"?

06.01.2006 07:02

Znamy juz oficjalne wyniki sprzedaży nowej gazety codziennej "Nowy Dzień" (Agora), która na rynku pojawiła się 14 listopada 2005 roku.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) wynika, że średnia sprzedaż "Nowego Dnia" w listopadzie ubiegłego roku wyniosła 210 972 egz..

Najlepiej sprzedało się wydanie z 30 listopada, gdy do dziennika 'Nowy Dzień' była dołączona, za darmo, płyta muzyczna z pierwszej część serii 'Leksykon Budki Suflera'.

Najgorszy wynik gazeta zanotowała w sobotę, 26 listopada, gdy sprzedaż wyniosła tylko 120 585 egz..

Tytul pisma

Data wydania

naklad

Sprzedaż egz.

Rozp. płatne razem

Nowy Dzień

2005-11-14

812180

398813

398813

Nowy Dzień

2005-11-15

808004

214018

214018

Nowy Dzień

2005-11-16

800000

188574

188574

Nowy Dzień

2005-11-17

799940

238468

238468

Nowy Dzień

2005-11-18

801164

171943

171943

Nowy Dzień

2005-11-19

800563

138567

138567

Nowy Dzień

2005-11-21

700490

171517

171517

Nowy Dzień

2005-11-22

700671

148209

148209

Nowy Dzień

2005-11-23

701018

154064

154064

Nowy Dzień

2005-11-24

701082

244699

244699

Nowy Dzień

2005-11-25

700725

126128

126128

Nowy Dzień

2005-11-26

600225

120585

120585

Nowy Dzień

2005-11-28

600781

133878

133878

Nowy Dzień

2005-11-29

549859

124038

124038

Nowy Dzień

2005-11-30

595279

591080

591080

Sumy dla: Nowy Dzień

10671981

3164581

3164581

Średnie dla: Nowy Dzień

711465

210972

210972

- "Nowy dzień" powinien być rentowny na poziomie operacyjnym po trzecim roku działalności, czyli w 2008 r. - zapewniał w dniu debiutu gazety Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory. - Przy założeniu braku zmian strukturalnych na rynku prasowym, w ciągu pierwszych trzech lat planujemy ponieść wydatki gotówkowe od 60 do 80 milionów złotych.

"Na podstawie wyników badań marketingowych spółka szacuje, że jeszcze w 2005 roku "Nowy Dzień" uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce. Zgodnie z założeniami spółki, osiągnięcie średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzy na poziomie 250.000 powinno zapewnić sukces finansowy przedsięwzięcia" - podała w listopadzie Agora.

Naczelnym gazety "Nowy Dzień" jest Jerzy Wójcik, jego zastępcy to - Bożena Makowska, Grzegorz Piechota i Jarosław Śliżewski. Za koordynację całego projektu odpowiada Wojciech Fusek, wydawca dziennika.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)