"Nowy Dzień": wysoki nakład, słaba sprzedaż
Jak wyglądała w listopadzie - dzień po dniu - sprzedaż i nakład "Nowego Dnia"?
06.01.2006 07:02
Znamy juz oficjalne wyniki sprzedaży nowej gazety codziennej "Nowy Dzień" (Agora), która na rynku pojawiła się 14 listopada 2005 roku.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) wynika, że średnia sprzedaż "Nowego Dnia" w listopadzie ubiegłego roku wyniosła 210 972 egz..
Najlepiej sprzedało się wydanie z 30 listopada, gdy do dziennika 'Nowy Dzień' była dołączona, za darmo, płyta muzyczna z pierwszej część serii 'Leksykon Budki Suflera'.
Najgorszy wynik gazeta zanotowała w sobotę, 26 listopada, gdy sprzedaż wyniosła tylko 120 585 egz..
Tytul pisma
Data wydania
naklad
Sprzedaż egz.
Rozp. płatne razem
Nowy Dzień
2005-11-14
812180
398813
398813
Nowy Dzień
2005-11-15
808004
214018
214018
Nowy Dzień
2005-11-16
800000
188574
188574
Nowy Dzień
2005-11-17
799940
238468
238468
Nowy Dzień
2005-11-18
801164
171943
171943
Nowy Dzień
2005-11-19
800563
138567
138567
Nowy Dzień
2005-11-21
700490
171517
171517
Nowy Dzień
2005-11-22
700671
148209
148209
Nowy Dzień
2005-11-23
701018
154064
154064
Nowy Dzień
2005-11-24
701082
244699
244699
Nowy Dzień
2005-11-25
700725
126128
126128
Nowy Dzień
2005-11-26
600225
120585
120585
Nowy Dzień
2005-11-28
600781
133878
133878
Nowy Dzień
2005-11-29
549859
124038
124038
Nowy Dzień
2005-11-30
595279
591080
591080
Sumy dla: Nowy Dzień
10671981
3164581
3164581
Średnie dla: Nowy Dzień
711465
210972
210972
- "Nowy dzień" powinien być rentowny na poziomie operacyjnym po trzecim roku działalności, czyli w 2008 r. - zapewniał w dniu debiutu gazety Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory. - Przy założeniu braku zmian strukturalnych na rynku prasowym, w ciągu pierwszych trzech lat planujemy ponieść wydatki gotówkowe od 60 do 80 milionów złotych.
"Na podstawie wyników badań marketingowych spółka szacuje, że jeszcze w 2005 roku "Nowy Dzień" uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce. Zgodnie z założeniami spółki, osiągnięcie średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzy na poziomie 250.000 powinno zapewnić sukces finansowy przedsięwzięcia" - podała w listopadzie Agora.
Naczelnym gazety "Nowy Dzień" jest Jerzy Wójcik, jego zastępcy to - Bożena Makowska, Grzegorz Piechota i Jarosław Śliżewski. Za koordynację całego projektu odpowiada Wojciech Fusek, wydawca dziennika.