Nowe oblicze telewizyjnej "Panoramy"
Od 3 października program ma koncentrować się na sprawach społecznych i bliskich widzom. Zmianie ulegnie też oprawa graficzna.
29.09.2005 08:56
Nowa scenografia, oprawa muzyczna i graficzna, inny profil - od 3 października jedyny w TVP2 program informacyjny: "Panorama" zmienia swoje oblicze. Od tej pory program ma koncentrować się na sprawach społecznych i bliskich widzom.
W środę TVP zaprezentowała podczas konferencji prasowej zmiany w "Panoramie".
W tworzenie nowej oprawy programu zaangażował się Tomasz Bagiński (nominowany do Oskara za film krótkometrażowy pt. "Katedra") i kompozytor Michał Lorenc. Scenografię stworzył Marcin Pietuch (wcześniej przygotowywał m.in. scenografię do "Milionerów" czy "Rozmów w toku").
Graficzna czołówka "Panoramy" utrzymana jest w kolorze pomarańczowym, w logo programu znajduje się ziemski glob. Muzyka do programu została wykonana przez orkiestrę Filharmonii Narodowej.
Zmiany w "Panoramie" dotyczą także sfery programowej. Z badań przeprowadzony na zlecenie TVP przed wprowadzaniem zmian wynika, że widzowie "Panoramy" cenią sobie przede wszystkim wiadomości z kraju i informacje regionalne. Dlatego od października w programie będzie ich więcej; więcej będzie także komentarzy wyjaśniających widzom, jak decyzje polityków wpłyną na ich życie.
"Panorama" chce zacieśnić relacje z regionalnymi oddziałami TVP. W każdym z nich program będzie mieć swojego stałego korespondenta, wcześniej przeszkolonego w redakcji programu w Warszawie.
- Z badań wynika, że naszymi widzami są w dużej mierze osoby w wieku 30-40 lat, które nie mają czasu na obejrzenie żadnego z wcześniejszych programów informacyjnych. Chcemy, by tacy widzowie mogli znaleźć w "Panoramie" jak najpełniejszy pakiet informacji, podany w dynamicznej formie i w atrakcyjnej oprawie - mówi Dariusz Łukawski, kierownik redakcji "Panoramy".
Nie zmieni się jedynie zespół przygotowujący "Panoramę" i osoby ją prowadzące. W dni powszednie, główne wydanie o godz. 22 nadal prowadzić będą na zmianę Danuta Dobrzyńska i Jarosław Kulczycki, a w weekendy Andrzej Turski.
- Nasz zespół łączy doświadczenie z młodym wiekiem; średnia wieku w redakcji to ok. 30 lat - mówi Dariusz Łukawski.
Wprowadzenie odnowionej "Panoramy" wsparte zostanie w październiku ogólnopolską kampanią informacyjną w radio (RMF FM, Radio Zet, Eska), w prasie (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Wprost, Polityka, Przekrój, Super Express, Metro, Dzień Dobry), w Internecie (Interia.pl, Wp.pl) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, które pojawią się w największych miastach Polski.
Według TNS OBOP, główne wydanie "Panoramy" ogląda 22 proc. widzów, którzy w tym czasie mają włączone telewizory. Dla porównania "Teleexpres" ma 47 proc. udziałów w rynku, "Wiadomości" - 39 proc., "Fakty" TVN - 25 proc., a "Wydarzenia" w Polsacie - 21 proc. Dane dotyczą okresu od 1 stycznia do 26 września 2005 r.
"Panorama" jest ostatnim z dużych programów informacyjnych, które przechodzą zmiany. Wcześniej, na jesieni 2004 r. nowe oprawy zaprezentowały "Fakty", "Wydarzenia" i "Wiadomości".