Nowe logo dla Senatu będzie kosztowało ponad 110 tys. złotych
Kancelaria Senatu zwarła umowę na wykonanie nowego loga dla Senatu i jego organów. Wykonawca otrzyma za wykonanie nowej grafiki aż 110 tysięcy złotych!
W marcu br. Senat RP we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej ogłosił konkurs. Chodziło o zaprojektowanie i wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej Senatu oraz jego organów, czyli Marszałka, Prezydium, Konwentu, Komisji i dodatkowo Senatorów, Biur Senatorskich oraz Kancelarii. Nowa identyfikacja wizualna Senatu miała zawierać wizerunek Orła Zygmuntowskiego.
W skład jury konkursowego, oprócz przedstawicieli Kancelarii Senatu, weszli: prof. dr hab. Czesława Frejlich, prof. dr hab. Lech Majewski, dr Barbara Widłak, Aleksander Bąk oraz dr hab. Dawid Korzekwa.
Na Twitterze ujawniono szczegóły umowy, jaka została zawarta 14 września br. pomiędzy - prawdopodobnie zwycięzcą tego konkursu - a Kancelarią Senatu. Nie byłoby pewnie nic dziwnego w tym, gdyby nie koszt rebrandingu izby wyższej parlamentu RP. Umowa opiewa na 110 tys. złotych!
Informacja ta wywołała spore poruszenie wśród użytkowników Twittera. Dlatego czym prędzej odniosła się do niej Kancelaria Senatu, która zaprzeczyła, iż nie chodzi o rebranding, a jedynie o siw, czyli system identyfikacji wizualnej, a więc zbiór zasad i wytycznych określający wizualną identyfikację firmy.