Nowa ogólnoeuropejska kampania reklamowa Visa Europe
Visa Europe rozpoczęła nową ogólnoeuropejską kampanię reklamową, przeprowadzaną po raz pierwszy jednocześnie w 21 krajach kontynentu.
06.01.2006 06:33
Kampania pod hasłem „Pokochaj każdy dzień” jest częścią długofalowych działań Visa Europe, mających na celu zmianę podejścia konsumentów do sposobu dokonywania płatności oraz skłonienie ich do wykorzystywania przy zakupach artykułów codziennego użytku kart płatniczych zamiast gotówki i czeków.
„Nie jest naszym zamiarem nakłanianie ludzi do tego, by wydawali więcej pieniędzy. Chcemy raczej namówić ich do płacenia przy codziennych zakupach kartami – a nie gotówką czy czekami. Karty Visa są bowiem bezpieczniejsze, szybsze w użyciu i bardziej efektywne” – skomentował rozpoczynającą się kampanię prezes Visa Europe, Hans van der Velde.
„Dobrze zdajemy sobie sprawę, że dla każdego człowieka tak naprawdę najważniejsze są problemy życia codziennego. I chociaż każdy wie, że z pomocą karty Visa można dokonać jednorazowych „zakupów specjalnych” o znacznej wartości, to chcielibyśmy przypomnieć ludziom, że równie dobrze mogą korzystać z karty Visa przy płaceniu za drobne zakupy, które umilają nasze życie codzienne. Może to być „mała czarna” z rana, smaczne ciastko w południe czy też kieliszek wina wypity z przyjaciółmi wieczorem” – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce.
Motywem kampanii „Pokochaj każdy dzień” są przedmioty, z jakimi stykamy się na co dzień – kieliszek do wina, filiżanka kawy, buty w sklepie obuwniczym – zapakowane gustownie, w stylu upominków, co jest metaforą czerpania radości i przyjemności ze zwykłych sytuacji. Przekaz reklamowy przedstawia różne aspekty codziennego życia, kładąc nacisk na płynące z nich przyjemności i pozycjonując karty Visa jako instrument płatniczy, dzięki któremu nasze życie nabiera rumieńców.
Wiceprezes Visa Europe, Joe Clift, powiedział: „Dzięki kartom Visa ich użytkownicy nie tylko uzyskują kontrolę nad swoimi finansami, lecz również mogą cieszyć się urokami życia na swój własny sposób i według własnego uznania. Nasza kampania „Pokochaj każdy dzień” to zaproszenie, by przystanąć i skosztować tych prostych przyjemności, jakie składają się na bogatą, mieniącą się różnymi barwami panoramę życia. Nasz przekaz jest optymistyczny, pozytywny i rzeczowy; spodziewamy się, że uświadomi on ludziom ogromny potencjał tkwiący w kartach debetowych i kredytowych, jako alternatywy dla gotówki i czeków w życiu codziennym.”
Hasło kampanii eksponowane będzie przez cały rok w telewizji, prasie, materiałach rozprowadzanych w punktach handlowo-usługowych oraz w mediach elektronicznych. Kampanię zaprojektowała agencja Saatchi and Saatchi; zakupem mediów zajmuje się agencja Mediaedge:cia.