Norwegię reklamują nagie pośladki
Norweska kampania, której najbardziej rozpoznawalnym znakiem jest zdjęcie nagiego mężczyzny, zdobyła międzynarodową nagrodę dla najlepszego produktu marketingowego roku.
Norweski golas podbił serca jury ICCA Best Marketing Award 2009. Na 48 konwencji największej organizacji w branży turystyki biznesowe ICCA (Międzynarodowej Organizacji Kongresów i Konferencji) we Florencji sędziowie przyznali, że choć zdjęcie jest kontrowersyjne, nie można mu odmówić naturalnego uroku.
Fotografia jest częścią kampanii "Norway - for natural reasons" prowadzonej przez Norway Convention Bureau czyli norweski oddział ICCA mającej zachęcić firmy do organizacji kongresów i konferencji w tym kraju. Golas na tle górskiego krajobrazu promuje Norwegię od trzech lat, a przedstawiciele oddziału przyznają, że skutecznie skupił na sobie uwagę prasy, klientów i kolegów z branży turystycznej. Kampanię uznano za bardzo widoczną i charakterystyczną, a twórców doceniono za prosty i genialny pomysł.
Jeszcze kilka lat temu specjaliści od marketingu wieścili rychłe zniknięcie nagości z reklam, jako że golizna opatrzyła się już na tyle, iż przestaje być atrakcyjna. W dużych kampaniach promocyjnych rzadziej niż kiedyś epatuje się erotyzmem. Norwegowie pokazali jednak, że gołe pośladki wciąż mogą przyciągać uwagę.
Norweski oddział ICCA pomaga organizować konferencje i kongresy w 11 norweskich miastach. Jak mówi Elisabeth Bugge z Norway Convention Bureau, Norwegia jest coraz chętniej wybieranym miejscem spotkań, między innymi dla klientów z Polski.
Z Trondheim dla polonia.wp.pl
Sylwia Skorstad