Nokia i SonyEricsson najbardziej multimedialnymi telefonami w Polsce


Użytkownicy telefonów komórkowych marki Nokia i SonyEricsson
najczęściej pobierają na nie materiały multimedialne - wynika z
raportu opracowanego przez Telecom Media. Najwięcej multimediów
ściągają na swoje komórki klienci Plusa i Orange, osoby między 20 a
30 rokiem życia oraz mieszkańcy wsi i małych miast.

17.07.2008 08:00

Ponad jedna trzecia materiałów multimedialnych, z których korzystają użytkownicy urządzeń przenośnych w naszym kraju, pobierana jest na telefony Nokii. Z kolei aparaty marki SonyEricsson służą w tym celu co czwartemu Polakowi. 15 proc. multimediów ściągają użytkownicy telefonów Samsung, a 7 proc. - Motoroli.

Natomiast wśród sieci komórkowych najliczniejszą grupę osób korzystających z rozrywkowych materiałów multimedialnych stanowią klienci Plusa (40 proc.) i Orange (35 proc.). Nieco mniej miłośników multimediów na komórki jest wśród abonentów Ery (22 proc.), natomiast zdecydowanie najmniej w gronie klientów Play (3 proc.).

Najczęściej gry, tapety i inne treści tego typu ściągają na swoje telefony osób między 20 a 30 rokiem życia (39 proc). Z kolei co piąty zwolennik takich materiałów ma od 15 do 10 lat. Natomiast najmniej osób korzystających z multimediów dostępnych na komórkę jest wśród najstarszych - powyżej 40. roku życia (6 proc.) i najmłodszych - poniżej 10 lat (2 proc.). Ten typ rozrywki preferuje nieco więcej mężczyzn (54 proc.) niż kobiet.

Co trzeci Polak pobierający treści multimedialne na swój telefon komórkowy mieszka na wsi lub w małym mieście (do 50 tys. osób). Z kolei najmniej zwolenników tego typu rozrywek jest wśród osób z dużych (od 100 do 500 tys. mieszkańców)i wielkich (powyżej 500 tys. mieszkańców) miast - po 10 proc.

Raport "Mobile Multimedia 2008" został opracowany przez Telecom Media na podstawie badania przeprowadzonego od stycznia do marca tego roku na reprezentatywnej grupie 32 tys. użytkowników pobierających treści multimedialne na swoje telefony komórkowe.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)