Nieudane wakacje możesz zareklamować
Choć wakacje dopiero na półmetku, wiele osób ma już za sobą wyjazd wypoczynkowy. Niestety nie każda wycieczka była taka, jak sobie wymarzyliśmy. Warto pamiętać, że jeśli podczas wypoczynku zorganizowanego na przykład przez biuro podróży nie zostały dochowane warunki umowy - można złożyć reklamację.
Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwraca uwagę na to, że najlepiej jest zrobić to jeszcze podczas trwania pobytu u rezydenta lub pilota wycieczki. W takiej reklamacji powinno się uwzględnić datę i miejsce jej złożenia oraz dokładny opis nieprawidłowości. Niezależnie od tego, czy reklamację składa się podczas wyjazdu czy po powrocie, biuro turystyczne ma obowiązek ustosunkować się do niej w ciągu 30 dni po zakończeniu pobytu - jeśli reklamacja była składana na miejscu - lub od chwili jej złożenia po powrocie.
Eksperci radzą też, aby jeszcze w trakcie pobytu udokumentować - na przykład zdjęciem - wszelkie nieprawidłowości, które zamierzamy reklamować.
Polecamy:
» Poradnik emigranta
Polecamy:
» Ubezpieczenie podróżne przez Internet!
Polecamy:
» Karty kredytowe w zasięgu Twojej ręki!