Trwa ładowanie...
d4mu8ve
daewoo
18-10-2000 11:30

Nierozstrzygnięty los polskich fabryk Daewoo

d4mu8ve
d4mu8ve

Na początku listopada do Korei wyjedzie polska delegacja, aby zorientować się w sytuacji Daewoo Motor i wynikających z niej możliwych konsekwencjach dla polskich fabryk należących do tej grupy: Daewoo-FSO w Warszawie, Daewoo Motor Poland w Lublinie oraz Wytwórni Silników Wysokoprężnych Andoria w Andrychowie.

O ich przyszłości z przedstawicielami koncernu, jego wierzycielami oraz koreańskiego rządu będą rozmawiać: wiceminister finansów Rafał Zagórny, wiceminister gospodarki Edward Nowak oraz wiceprezes zarządu Daewoo-FSO Janusz Woźniak. Trudno jednak przypuszczać, aby udało się im uzyskać jednoznaczną odpowiedź na pytanie, na które odpowiedzi nie mogą znać obecnie nawet sami Koreańczycy.

Najtrudniejsza jest sytuacja fabryki w Lublinie, która wobec znacznego spadku sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce postanowiła zwolnić 1200 pracowników, czyli prawie jedną piątą załogi.

d4mu8ve

Do niedawna można było przypuszczać, że nabywcą zadłużonego na 18 mld USD będzie Ford, ale niespodziewanie i bez większych tłumaczeń wycofał się z negocjacji. Podjęło je pozostałe na placu boju konsorcjum General Motors z Fiatem, ale wobec braku innych kontrahentów, praktycznie może dyktować własne warunki.

Najprawdopodobniej koreańskim wierzycielom nie uda się pozbyć Daewoo Motor w całości, dlatego - co wpierw było nie do pomyślenia - zgodzili się na sprzedaż firmy w kawałkach. Czy GM z Fiatem skuszą się na polskie fabryki - tego zapewne nawet te koncerny jeszcze do końca nie wiedzą. (rn)

d4mu8ve
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4mu8ve
Więcej tematów