ŚwiatNiemiecki dziennik "rozgryzł" strategię Kaczyńskiego

Niemiecki dziennik "rozgryzł" strategię Kaczyńskiego

Szef PiS Jarosław Kaczyński ustąpił miejsca na plakatach wyborczych młodym kandydatkom do sejmu, by przed wyborami przełamać dominację Donalda Tuska wśród młodych wyborców - ocenia niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

Niemiecki dziennik "rozgryzł" strategię Kaczyńskiego
Źródło zdjęć: © PAP | Tytus Żmijewski

23.09.2011 | aktual.: 23.09.2011 15:57

Dziennik zauważa, że w sondażach przedwyborczych topnieje przewaga Platformy Obywatelskiej nad PiS. "Nagłe wzmocnienie narodowych konserwatystów jest wynikiem długotrwałej polityki silnej ręki i zręcznej taktyki" - pisze dziennik.

Dodaje, że z jednej strony Kaczyńskiemu udało się odzyskać całkowitą kontrolę nad jego partią Prawo i Sprawiedliwość, a z drugiej strony sprytną taktyką pokrzyżował on plany obozu rządzącego, który chciał wykorzystać kompetencje i popularność Tuska oraz innych czołowych polityków PO, doprowadzając do bezpośrednich debat z mniej docenianymi rywalami z PiS."Kaczyński przeczuł pułapkę i wykręcił się jak węgorz" - pisze "FAZ".

Gazeta dodaje, że w aktualnej kampanii PiS rozwinął dalej taktykę z kampanii przed wyborami prezydenckimi w 2010 r., kiedy to prezentowano wizerunek łagodnego Jarosława Kaczyńskiego. "Do tego stopnia, że Kaczyński, pan i władca w swojej partii, w pewnych chwilach całkowicie usuwa się w cień i metodą Berlusconiego ustępuje miejsca na plakatach wyborczych małemu gronu młodych kandydatek. Wprawdzie są one całkowicie nieznane w polityce, ale inaczej niż stary rdzeń partii - chociażby Kaczyński albo gniewna była minister spraw zagranicznych Anna Fotyga - wyglądają wdzięcznie i rozumieją, że mają się uśmiechać" - pisze niemiecka gazeta.

Dodaje, że "'aniołki Kaczyńskiego' są odpowiedzią na badania socjologiczne, z których wynika, że młodzi wyborcy między w wielu od 18 do 24 lat ledwo pamiętają czas rządów PiS od 2005 do 2007 r. - czas konfliktów w polityce zagranicznej i atmosfery pogromu w polityce wewnętrznej".

"Na młodych, którzy wówczas oglądali jeszcze Teletubisie, ten straszak już nie działa. Stratedzy PiS uważają, że poprzez kampanię wizerunkową, która przedstawia klerykalno-patriotyczną, babciną partię Kaczyńskiego nie jako wprawiającą w zakłopotanie, ale 'cool' i 'jazzy', można złamać dominację Tuska wśród młodych wyborców" - ocenia dziennik.

"Zadanie to jest tak ambitne jak próba wprowadzenia kierownictwa Partii Seniorów do finału programu 'Germany's next Top Model', ale tam gdzie chodzi o Boga, honor i ojczyznę, Kaczyński podejmował każde wyzwanie" - ocenia "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)