'Nie wyrzucaj - zużyte świetlówki przekaż do sklepu'

Ruszyła pierwsza w Polsce kampania edukacyjna organizacji odzysku ElektroEko.

03.11.2006 07:10

Działająca na zasadach not for profit organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego ElektroEko uruchomiła właśnie kampanię edukacyjną, która ma przyzwyczaić Polaków, by zużyte świetlówki oddawali do sklepów, a instytucje informuje o tym,że ElektroEko zapewnia ich nieodpłatny odbiór i recykling.

ElektroEko to jedna z pierwszych w Polsce organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Powołana została do życia przez producentów sprzętu AGD, RTV, IT i oświetleniowego, by w ich imieniu tworzyć w Polsce efektywny system zbierania, przetwarzania i recyklingu sprzętów takich, jak np. świetlówki liniowe czy świetlówki kompaktowe, zwane także żarówkami energooszczędnymi.

„Komunikację kierujemy dwutorowo – do konsumentów indywidualnych i instytucjonalnych”– tłumaczy Grzegorz Skrzypczak, prezes ElektroEko. „Konsument indywidualni, czyli każdy z nas, powinien mieć nawyk, by idąc do sklepu po nową świetlówkę starą zabierać ze sobą i oddawać sprzedawcy. Klienci instytucjonalni, czyli np. szkoły, szpitale, zakłady przemysłowe itp. od lat zobowiązani są przekazywać zużyte lampy wyładowcze do wyspecjalizowanych punktów przetwarzania. Do tej pory musieli za to dodatkowo płacić. My bez dodatkowej opłaty zapewniamy klientom instytucjonalnym bezpłatny odbiór zużytego oświetlenia, jak również finansujemy jego przetworzenie i odzysk”.

ElektroEko ma nadzieję, że dzięki zainicjowanej kampanii edukacyjnej uda się wyrobić w Polakach nawyk oddawania zużytych świetlówek do sklepów.

W kampanii edukacyjnej wykorzystano sieć billboardów w całej Polsce, ogłoszenia prasowe w prasie codzienneji biznesowej, jak również przygotowano odpowiednie materiały prasowe dla mediów w ramach działań PR.Do dyspozycji konsumentów oddano także stronę internetową elektroeko.pl.

ElektroEko planuje także dotrzeć bezpośrednio do sklepów i hurtowni oraz do instytucji za pośrednictwem mailingu z ulotką edukacyjną.

Za realizację kampanii odpowiadają agencje Multi Communications (PR) i Adliner (ATL).

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)